Bankaların kredi satış öngörüsünde çoklu doğrusal regresyon çözümlemesinin kullanımı ve bir uygulama denemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Bankaların kredi satış öngörüsünde çoklu doğrusal regresyon çözümlemesinin uygulandığı bu çalışmada, İlk olarak regresyon kavramı ve çoklu doğrusal regresyon modeli üzerine genel bilgiler konu edilmiştir. Çoklu doğrusal regresyon modelinin varsayımları ve bu varsayımlardan sapmalar açıklanmıştır. Gelecekte gerçekleşebilecek satış gelirleri, işletmelerin alacakları kararları etkilemekte, bu nedenle satış öngörüsünün yapılması gerekmektedir. Çalışmada öngörü amacıyla kullanılabilecek bir yöntem olan çoklu doğrusal regresyon çözümlemesi önce teorik olarak açıklanmıştır. Uygulama, bir hizmet işletmesi ürünü olarak belirlenen banka kredisinin satış öngörüsü yapılması konusundadır. Konuyla ilgili olarak elde edilen veriler, bir kamu bankasının yıllık faaliyet raporlarından alınmıştır. Banka yöneticilerinin ve ilgili uzmanların konuya ilişkin görüşleri değerlendirilerek kredi satışını etkileyen faktörler belirlenmiş, sonuçta bu faktörler ele alınarak kredi satış öngörüsü yapılmıştır. ABSTRACT This study In which multiple linear regression solution has been applied under the credit sales forecasting of theJjanks, firstly the concept of regression and the general Information about multiple linear regression model have been subjected. Assumptions of the multiple linear regression and deviations from these assumptions have been explained. Sales Incomes that will realize in future, have effected decisions which will be taken by busslness, these fore It Is necessarry to make sales forecasting. In the study multiple linear regressions solution that can be used with forecasting objective, has been explained theoretically. Application Is about making sales forecasting of bank credit that has been determined as a result of service busslness. Gotten data related to the subject, has been taken In the annual activity reports of a public bank. Evaluating the bank manager' s and executives point of views related to the subject, factors that effect sales of credit have been determined finally by considering these factors credit sales forecasting has beenmade.
Collections