Geniş açıklıkların çelik elemanlarla ekonomik olarak geçilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
, ÖZET Bu çalışmanın amacı `Geniş Açıklıkların Çelik Elemanlarla Ekonomik Olarak Geçilmesi`dir. İnşa edilecek her yapının ülkemiz koşullarına uygun ve en önemlisi, ekonomik bir biçimde projelendirilmesi gerekir. Bu ayrıntı, çelik yapılarda çok daha titiz bir tutum ile izlenmelidir. Bu çalışmada değişik geometrik şekilli kafes sistemler ele alınarak, her bir sistem kendi içinde incelenmiştir. Bu sistemlerin her biri farklı örgü elemanları ve farklı profillere göre hafiflik yönünden karşılaştırılmıştır. Ayrıca karşılaştırılması bakımından dolu gövdeli, değişken kesitli çerçeve ile petek kirişte incelenmiştir. Bütün sistemler için min. ağırlıklar bulunarak birbirleriyle karşılaştırılmış ve en hafif çatı maka sı elde edilmeye çalışılmıştır. Ele alınan bütün sistemlerde amaç, en ekonomik geometrik şekilli kafes sistemi ve profili seçmek olduğundan; çatı örtüsü, makas aralığı, aşık sistemi, makas açıklığı ve gergi şartları aynı tutulmuştur. Kafes sistemlerinde kullanılan elemanların ağırlıkları ve bu ağırlıkların toplam ağırlığa oranları ayrı ayrı tablolar halinde verilmiştir. Elde edilen ekonomik sistemler birbirleriyle karşılaştırılmış ve tabloda gösterilmiştir. Bu çalışmanın amacı her ne kadar `Geniş Açıklıkların Çelik Elemanlar la Ekonomik Olarak Geçilmesi` ise de genelde kafes kirişlerle ilgilidir. Ayrıca paralel başlıklı kafes kirişlerin yan tarafları cam ile kaplanmıştır. , ABSTRACT In this research crossing large spans with steel truss systems** economically is analised. In developing countries, like Turkey, the criteria of economy must be satisfied and this is even more important for steel structures. The weights of elements truss systems and weight/ total weight ratios are given in tables. First, systems are compared with each other. Then the lightest has been chose. As a result the choosen systems are shown in a table comparatively. In this study, the trusses in different geometries are taken into consideration separately end compared with each other regarding to their elements and shapes, (e.g. channel, angle or - -. I section etc.) Furthermore, I-Sectioned and castellated beams are analised for the same goal. Minimum weights are found for all systems and compared with each other and tried to find out the desing. of the lightest truss. In this study; the roofing cover, tributary area, purling systems, the truss beam span and lateral stability conditions are assumed inveriant.
Collections