İşletmelerde kalite güvence sistemine geçiş ve küçük ölçekli bir işletmede uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iv ÜZET İşletmelerde kalitenin yaratılması, geliştirilmesi ve sürekliliğinin sağlanması belirli bir düzen içinde olmalıdır. Bu da Kalite Güvence Sistemi ile sağlanabilir. Müşteriler, mal/hizmet satın alacakları işletmelerde kalitenin sürekli olduğu güvencesini aramaktadırlar. Kalite Güvence Sisteminin varlığı hem işletmelerin kalite düzeyinin yükseltilmesi, hem de müşterilerin kalite beklentilerinin karşılanması nedeniyle önemlidir. Bu çalışmada, günümüzde kalite anlayışları tanıtılmış ve Kalite Güvence Sistemi ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır, üretim sektöründe önemli bir paya sahip olan Küçük ölçekli İşletmelerde Kalite Güvence Sistemi'nin kurulabileceğini göstermek amacıyla, bu kategoriye giren bir fabrikada, Kalite Güvence Sistemi kurulması aşamaları belirli bir sistematik içinde incelenmiş ve seçilen pilot bir süreç için örnek 1 enmişt ir. Ayrıca Kalite Güvence Sistemi tekniklerinden faydalanılarak bir işlem noktası belirlenmiş, o işlem noktasında kaliteyi iyileştirici bir düzenlemeye gidilmiş ve bunun sonuçlarının izleyen işlemlerdeki bazı problemleri gidereceği gözlenmiştir. Maliyet ?.n?lizi ile kaliteyi geliştirme çabalarının önemi vurgulanmış ve Kalite Güvence Sistemi'nin işletme gene i i nota yerleştirilebilmesi için öneriler yapılmıştır. Anahtar kelimeler Kalite Güvence Sistemi Kalite Geiistirme Teknikleri İstatistiksel Süreç Kontrolü SUMMARY The creation, development and continuation of quality in companies must be definitely arranged. This can be accomplished by Quality Assurance System (QAS). Customers look for the assurance of continuous quality in a company which they want to purchase production or service from. Existing of QAS is important both for raising the quality level in a company and for replying the quality expections of the customers. In this thesis, today's approaches to quality are examined and QAS is discussed in detail. In order to show that the QAS can be implemented in a small scaled companies which have an important share in the production sector, the implementation phases of the QAS in a company of this category, are examined in a systematic way and applied for a selected pilot process. In addition, with the help of the QAS techniques an operation point, is defined, the necessary arrangement is made to improve the quality at that point and some defect reductions in the following operations are observed. -The importance of the quality improvements is emphasized by the cert analysis. For the i np I ese a I at i on of the QAS in the company-wide basis some proposals are stated. Key Words Quality Assuarance System Quality Improvements Techniques Statistical Process Kontrol
Collections