Demiryol kurbalarında dever rampasının sinüsoid olması halinde kurbaların düzeltilmesi için yeni bir metod bulunması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iv ÖZET Çağımızda katar hızlarının artması, kurblardan kon forlu ve emniyetli geçişi sağlayabilecek yeni rakordman eğrilerinin bulunup kullanılmalarını gerekli kılmıştır. Dever rampasının sinlisoid olması halinde ortaya çıkan sinusoidal rakordman eğrisi bunların çok konforlu olanla rından bir tanesidir. Deverin lineer değişimine göre, önceleri kolayca ya pılmakta olan bozulmuş kurblarm düzeltilmesine ilişkin hesaplar, deverin ve dolayısıyla rakordman eğrisinin si nusoidal olması halinde, ancak bilgisayar kullanılarak çözülebilecek bir nitelik kazanmış bulunmaktadır: Çözüm için gerekli bilgisayar programının gelişti rilmesine esas olacak temel bilgiler giriş bölUmUnti izle yen 2.nci bölUmde `Yolun Geometrik Seklinin Belirlenmesi` başlığı altında verilmiştir. Daha sonraki 3.ncU bölUmde, bozulmuş kurbaların düzeltilmesi için gerekli matematiksel bağıntılar ve bu konudaki literatür etud edilerek hem he sap hem de. uygulama açısından kolaylık sağlayabilecek yön temlerin bulunmasina çalışılmıştır. Rakordman eğrilerinin değişmez diye bilinen başlangıç ve bitim noktaları araş tırma konusu edilerek bu noktaların kurbaların düzeltilme sindeki önemi ve minimum rîpajla düzeltmeye uygun olan, gerçek yerlerinin bulunmasının gerekliliği ortaya çıkarıl mıştır. Son bölüm olan 4.ncU bölUmde ise geliştirilen bil gisayar programının uygulandığı örnek bir çözüme kısa açıklamalarla birlikte yer verilmiştir. ANAHTAR KELİMELER: DEMİRYOLU; KURCALAR; KURBALARIN DÜZELTİLMESİ; DEv£r ; RAKORDMAN-' EGR ! S 1 ; SEH İMLER DİYAGRAMI; DEMİRYOLUNUN BAKIMI; YÜKSEK HIZLI DEM1RY0LLAR ABSTRACT In our century increased speeds of trains make us deve i ope and use the new easement curves to provide a comfortable and secure transportation. When the superelevation is sinusoidal then one of the most comfortable curves is the sinusoidal easement curve. Calculations to improve the distorted curves were done very easily when the superelevations change linearly but when the superelevation and spiral curve are sinusoi dal then we need a computer usage to solve the problem. The main ideas to improve the necessary program for computer aided solution are presented under the headline named `Determination of the Geometrical Railroad Shape` in the second chapter. Then in the third chapter, the mathe matical expressions for improving the distorted curves and topics related to this field are investigated. According to these investigations some methods that supply the easiness for calculations and applications are proposed. The beginning and the and points of~-the easement curve which are known as they can not be replaced are taken into the consideration. As a result it has been found that these points are very important for improving the distorted curves and also it is necassery to find the real places of these points with minimum work. In the fourth chapter developed computer program is presented according to relations and principles explained in the second and third chapters. KEY WORDS: RAILWAYS; RAILROAD TRACKS; CURVES; CORRECTION OF CURVES; TRACK MAINTENANCE; SUPERELEVATION; EASEMENT (TRANSITION) CURVE; SPIRALS; HIGH SPEED TRACK
Collections