Kesikli diskriminant analizi modelleri ve bir uygulama denemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
III ÖZET Orta öğretimde bireylerin, kişilik uyum ve uyumsuzluğu esas alınarak kesikli diskriminant analizi ile gruplara sınıflandırılmasının yapıldığı bu çalışmada, ilk olarak diskriminant analizi ana hatlarıyla gözden geçirilmiş ye kesikli diskriminant analizi modelleri üzerine genel bilgiler konu edilmiştir. Kesikli diskriminant analizi modellerinde kullanılan temel orneklem sınıflandırma kuralları ve yanlış sınıflandırma olasılıklarının hesaplanmaları açıklanmıştır. En iyi sınıflandırmayı veren modellerin belirlenmesi amacıyla kesikli diskriminant analizi modelleri teorik olarak verilmiş ve daha sonra söz konusu modellerin genel değerlendirilmeleri yapılmıştır, Uygulama, Kütahya Lisesi son sınıf öğrencilerinin cevapladığı Sosyal Uyum Envanteri sonuçlarından elde edilen verilerle, bireylerin tutumlarını belirleyen gözlem vektörlerinin gruplara sınıflandırılması konusundadır. Gözlem vektörlerini oluşturan değişkenler, konunun uzmanlarının görüşleri alınarak bireylerin uyum ve uyumsuzluğunu etkileyen faktörlerden elde edilmiştir. Bireylere karşı gelen gözlem vektörleri, kesikli diskriminant analizi modelleri ile sınıflandırılmış ve sınıflandırma sonuçlarına göre yanlış sınıflandırma olasılıkları hesaplanmıştır, Minimum yanlış sınıflandırma olasılığını veren modeller en uygun kesikli diskriminant analizi modelleri olarak belirlenmiş ve bu modellere göre yapılan sınıflandırma da kız ve erkek gruplarının uyum ve uyumsuzluk bakımından genel özellikleri ortaya konulmuştur. II ABSTRACT In this study where social compatibility of individuals in secondary education are classified into groups by discrete discriminant analysis, initially the outline of discriminant analysis has been examined and a general information on discrete discriminant analysis provided. The sample based classification rules used in discrete discriminant analysis models and calculation of probabilities of misclassification are explained. For the purpose of determining the models that present the best classification, the theory of discrete discriminant analysis models are examined and later a general evaluation of the mantioned models is attempted. The results of the application has been attained from the data accumulated from the Social Compatibility Inventory among the senior students of Kütahya Secondary School and the classification of the behaviour of the individuals through observation vectors. Variables that determine observation vectors have been received from the views of experts on the matter of social compatibility of the individuals. Observation vectors that contradict the behaviour of the individuals have been classified by discrete discriminant analysis models and according to the classification results, the misclassification probabilities have been determined. The models that give the minimum misclassification probability are determined as the most appropriate discrete discriminant analysis models and at this classification based on these models, the general characteristics of compatibility of the male and female groups have teen realized.
Collections