Fourier serisi ve altuzay-tabanlı tanıtım yöntemleri ile yol spektrumlarının kestirimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi FOURIER SERİSİ VE ALTUZAY-TABANLI TANIYIM YÖNTEMLERİ İLE YOL SPEKTRUMLARININ KESTİRİMİ SEMİHA TÜRKAY Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Elektrik- Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman: Prof.Dr. Hüseyin Akçay 2003, 119 sayfa Bu tezde, spektral çarpımlara ayırma yönteminin yol spektrumlarının kestirimi için uygulanabilirliği araştırıldı. Düzgün aralıklı olmayan spektrum ölçümleri kullanılarak çok-girdili/çok-çıktılı, doğrusal-zamandan bağımsız sistemlerin tanıyımı için iki algoritma geliştirildi. Birinci algoritma Fourier serisi tabanlı tanıyım algoritmasıdır. Bu algoritmanın yakınsama analizi sunuldu, ikinci al goritma altuzay-tabanlı algoritmadır. Bu algoritmanın amacı var olan çalışmalarda kabul edilen frekansların düzgün olma şartını ortadan kaldırmaktır. Son olarak, çeyrek araç modeli kullanılarak bir aracın, beyaz-gürültü veya renkli-gürültü hız girdileri olarak ele alınan rassal yol bozucu etkenlere karşı yanıtı incelendi. Anahtar Kelimeler: Sistem tanıyımı; Fourier serisi; Yol güç spektrumu; Kestirim; Rassal titreşimler. ABSTRACT Master of Science Thesis ESTIMATION OF ROAD SPECTRA BY FOURIER SERIES AND SUBSPACE-BASED METHODS SEMİHA TÜRKAY Anadolu University Graduate School of Natural and Applied Sciences Electrical and Electronics Engineering Program Supervisor: Prof.Dr. Hüseyin Akçay 2003, 119 pages In this thesis, application of the spectral factorization to es timation of road spectra is investigated. Two algorithms are de veloped for the identification of multi- input/multi-output, linear- time invariant systems from non-uniformly spaced power spectrum measurements. The first algorithm is a Fourier series based iden tification algorithm. A convergence analysis of this algorithm is performed. The second algorithm is a subspace-based algorithm. The objective is to relax the uniformity condition imposed on the frequencies in the existing works. Then, the quarter-car model is used to study the response of the vehicle to random road exci tations by treating them either as white-noise velocity inputs or colored-noise inputs. Keywords: System identification; Fourier series; Road power spec trum; Estimation; Random vibrations. u
Collections