Tasavvuf ve budizm klasiklerinin kavramlar üzerinden karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kavram karşılaştırmasına yönelik olarak hazırlanan bu çalışma giriş ve dört bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, çalışmanın teorik arka planı çizilmiştir. Burada tezin hangi problemlere ne açıdan öneriler getirdiği verilmiştir. Birinci bölümde, incelemeye tabi tutulacak tasavvuf ve Budizm kültürünün ortaya çıkışları, yayılmaları, esasları gibi konular ele alınmıştır. İkinci bölümde tasavvuf ve Budizm'in öğretileri, düşünce sistemleri bir karşılaştırmaya tabi tutularak benzerlikler ve farklılıklar ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde tasavvuf ve Budizm'deki teşkilat sistemi, teşkilatların hiyerarşik sistemleri, bu sistemler içindeki kişilerin konumları gibi konular karşılaştırılmıştır. Tasavvufa ve Budizm'e ait anahtar kavramlar, orijinal kaynaklardan yola çıkılarak verilmiştir. Her iki öğreti için orijinal metinlere ağırlık verilmekle birlikte ansiklopedik ve kitabi kaynalardan da faydalanılmıştır. Tasavvuftaki orijinal kaynakların kullanılmasında, hem Kuşeyrî, Kelabazi, Tusi gibi klasik tasavvuf teorisyenlerinin eserlerinden hem de Hacı Bektaş, Yunus Emre, Ahmed Yesevî gibi edebi eserlerden faydalanılmıştır. This study prepared for the concept comparison consists of introduction and four chapters. In the introduction part, the theoretical background of the study is depicted. Here, it is given that the thesis offers suggestions to which problems in what way. In the first chapter, the Mysticism and Buddhism culture's subjects such as their occurrences, expansions, and belief principals that would be subject to examine have been discussed. In the second chapter, the doctrines and thought systems of mysticism and Buddhism have been tried to reveal the similarities and differences by subjected to a comparison. In the third and last chapter of the study, the mysticism and Buddhism's subjects such as the governance system, the hierarchical systems of governances, people's positions in these systems have been compared. The key concepts of the mysticism and Buddhism have been given by deriving from the original resources. In addition to concentration on original resources heavily for both doctrines, the encyclopaedic and bookish resources have been utilized. In the usage of original resources in the mysticism, both the works of classical mysticism theorists and the literal works have been utilized.
Collections