Büyükşehir belediyelerinin eğitim hizmetlerinin sunumundaki etkinliği: Erzurum Büyükşehir Belediyesi sanat ve meslek kursları (ESMEK) örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yönetim sistemimiz içerisine 1984 yılından itibaren dâhil olan büyükşehir belediyeleri klasik belediye hizmetlerinin yanı sıra son yıllarda özellikle sosyal hizmetlerden, sağlık ve eğitim hizmetlerine kadar birçok farklı alanda hizmet sunmaya başlamışlardır. Bu bakımdan sunulan hizmetlerin belirlenen amaç ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilip gerçekleştirilmediği veya amaç-hedeflere ulaşma dereceleri yani bu hizmetlerin etkinliği önem arz eden konuların başında gelmeye başlamıştır.Bu çerçevede çalışmada Büyükşehir Belediyelerinin eğitim hizmetlerinin etkinliği bu alanda 2009 yılından itibaren faaliyet gösteren Erzurum büyükşehir Belediyesi Sanat ve meslek kursları (ESMEK) örneği bağlamında değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu noktadan hareket ile ESMEK' in belirlenen amaç ve hedeflere hangi ölçüde ulaştığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Yine çalışma ile kursiyerlerin beklenti ve algılamaları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda Erzurum B.B. ESMEK' ler de eğitim gören kursiyerlere anket uygulaması yapılmış ve elde edilen veriler analiz edilerek yorumlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Erzurum Büyükşehir Belediyesi ESMEK' in belirlenen hedef ve amaçlar doğrultusunda faaliyetlerini gerçekleştirdiği, ESMEK' in ve yaygın eğitimin temel amaç ve hedeflerine ulaşılabildiği bu çerçevede de etkin olarak eğitim alanında hizmet sunduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Yerel Yönetimler, Büyükşehir Belediyeleri, Eğitim, Yerelleşme, Etkinlik, Erzurum Büyükşehir Belediyesi, ESMEK Having been incorporated in our administrative system since 1984, metropolitan municipalities, besides the classical municipal services, have started to provide many services in many different fields such as social, health and educational services. In this respect, it has been a significant challenge to analyze whether these services are realized in parallel with the aims and targets set in advance or to what extend they do so, in other words, the effectiveness of the services are to be evaluated.Within this frame, it was attempted to analyze the effectiveness of the educational services provided by the Metropolitan Municipalities. To do so, Erzurum Metropolitan Municipality Art and Vocational Courses (ESMEK) that have been in service since 2009, were taken as examples. From this point of view, it was tried to evaluate to what extend ESMEK have met to the objectives and targets. The study also tries to determine the expectations and perceptions of the course takers. In this context, the course attendees, being trained in Erzurum M.M. ESMEK, were surveyed and the data obtained were analyzed and interpreted. As a result of the analyses carried out, it can be said that Erzurum Metropolitan Municipality ESMEK carry out their activities in parallel with the objectives and targets set beforehand and that ESMEK perform educational services effectively to fulfill the requirements in a frame in which both ESMEK and common-public education have been able to reach the basic objectives and targets. Keywords: Local Administrations, Metropolitan Municipalities, Education, Localization, Effectiveness, Erzurum Metropolitan Municipality, ESMEK
Collections