Ahmet Kaçar`ın şiirlerinde radikal imgeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İmge sözcüğü, sanat ve bilim dünyasında geniş bir yelpazede kullanılan bir kavramdır.Günlük hayatta kullandığımız kalıplaşmış metaforların çoğu, imgesel ifadelerdir. İmgeüzerinde gerek tanım gerekse sınıflandırma hususlarında farklı görüş ve düşüncelermevcuttur. Bu sebeple her ne kadar imge kavramı bir sorunsal haline gelse de İmge,zihinlerde kurulan resimler ve görüntüler olup şiirin anlamını, yapısını etkileyen, şiire farklıbakış açıları kazandıran bir kavramdır. İmgenin oluşumunda şairin dış dünyaya ait gözlemleri,sanatçı duyarlılığı, hayal gücü, nesneler arasında kurduğu bağıntılar ön plandadır. Bu nedenleimge, şairlerin üslup incelemelerinde önemli bir yere sahiptir. Üslup, şairin özgün tasvir veanlatım gücünü ifade eder. Şairin bilinçli şekilde oluşturduğu imgeler, onun üslup dünyasıylayakından ilgilidir. İmgenin oluşmasında sözcüklerin anlam değiştirmesi başta gelen husustur.Dolayısıyla şiirdeki imgeler, günlük dilde pek kullanılmayan, farklı anlam kategorilerinebağlı sözcüklerin şaşırtıcı ve orijinal biçimde kullanılmasıyla ortaya çıkarken, bu durumözellikle şairlerin şiirlerde, kendine özgü bir bilinç oluşturmasına yani poetik bir duruşa yolaçmaktadır.Her şair gibi Ahmet Kaçar'da şiirlerinde kullandığı imgelerle, hem üslup dünyasıaçısından hem de poetik duruşu açısından ayrı bir yerde durur. Özellikle zihinsel çatışmadurumlarının ifadesi için oldukça uygun bir ortam sağlayan radikal imgeler, Kaçar'ınşiirlerinin ana temini oluşturan aşk, yalnızlık ve ölüm gibi temlere yeni açılımlar sağlarken, butemlerin uyandırdığı duygusal ve düşünsel çatışmalar çok katmanlı ikiliklerin/zıtlıklarınortaya çıkmasına neden olacaktır. Kendi duygu ve düşüncelerini bu çatışmalarınperspektifinde belli bir ahenkle açıklama ya da iletme yolunu tercih ederken; ses ve sözcüktekrarlarına, kelimelerin çağrışımlarına, mecazlı, tezatlı, çok katmanlı ve çokanlamlısözcüklere de yer vermektedir. Dolayısıyla bu çalışmada, Kaçar'ın şiirlerinde sığındığı vehayal evrenini dolduran bu duygusal ve düşünsel çatışma durumlarıyla, kullandığı radikalimgelerin çıkış noktaları belirlenirken; aynı zaman da bu imgelerin aşk, yalnızlık ve ölüm gibitemlerle bağlantı olarak şiire nasıl yansıdığı ve hangi kaynaktan hareketle üretildiğiincelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca çalışmada, Kaçar'ın şiirlerinde yer alan imgeler tasnifedilerek poetik yaklaşımı çözümlenmeye çalışılmış ve kullanılan imgelerin incelenmesindeH.Wells'in 'Poetic İmagery' adlı çalışmasında yer alan imge tasnifi esas alınmıştır. Images of the word, a concept used in a wide range of art and science in the world.Most of the stereotyped metaphors we use in everyday life are imaginary expressions. Thereare different opinions and opinions on image and classification. For this reason, although theconcept of image becomes a problematic, images are images and images established in minds,and this is a concept that influences the meaning and structure of poetry and gives differentviewpoints to poetry. In the formation of the image, the observations of the poet from theoutside world, the sensitivity of the artist, the imagination, and the relations he establishedbetween the objects stand out. For this reason, the image has an important place in the style ofpoets. The style refers to the original depiction and expression power of the poet. The imagescreated by the poet consciously are closely related to the stylistic world. Changing themeaning of words in the formation of the image is the main concern. Therefore, the images inthe poem emerge from the surprising and original use of words that are not used in everydaylanguage and are bound to different categories of meaning, this situation leads to poeticpoetry, in particular poetry, which creates a specific consciousness.Like every poet, Ahmet Kaçar stands in a separate place both in terms of his style andpoetic stance by the images he uses in his poems. The radical images, which provide a verysuitable environment for the expression of mental conflict situations, provide new expansionsto the themes of love, loneliness and death, which are the main sources of Kaçar's poems, andthe emotional and intellectual conflicts aroused by these themes will lead to the emergence ofmultilayered / contradictions. While preferring to express or convey their own feelings andthoughts with a certain harmony in the perspective of these conflicts; it also includes soundand word repetitions, connotations of words, metaphorical, contrasted, multilayered andmulticolored words. Therefore, in this study, the emotional and the intellectual conflictsituations and imagination that fills the universe refuge in Kaçar's poetry, it uses whendetermining the starting point of radical image; at the same time, it is tried to examine howthese images are reflected in poetry as a connection with the themes of love, loneliness anddeath and from which source they are produced. Also in the study, the images in the poems ofKaçar's are classified and tried to analyze the poetic approach and in the examination of theimages used, the image in the work named im 'Poetic İmagery' in by H.Wells was taken asthe basis.
Collections