TÜBİTAK proje yarışmalarında beden eğitimi branşında proje hazırlanamamasına yönelik beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının tutum ve düşüncelerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, her yıl TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Araştırma Kurumu) tarafından düzenlenen TÜBİTAK lise öğrencileri araştırma yarışmasına, beden eğitimi branşında proje hazırlanamamasına yönelik beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının tutum ve düşüncelerini incelemektir. Araştırma tarama yönteminde tasarlanmış karma araştırma modelidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Ardahan Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu ve Kafkas Ünivesitesi Sarıkamış Beden Eğitimi Spor Yüksekokulun da öğrenim hayatlarına devam eden, 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden toplam 321 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aşaması nicel ve nitel olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Araştımanın nicel verileri proje yarışmaları tutum ölçeği ile nitel veriler ise araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan açık uçlu sorular yardımı ile elde edilmiştir. Araştırmanın veri analizi kısmında, elde edilen nicel verilerin analizinde verilerin dağılımına bakılarak verilerin parametrik olduğu belirlenmiştir (p>0.05). Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; öğretmen adaylarının proje yarışmalarına yönelik tutumlarının cinsiyetleri arasında, öğretmen adaylarının proje yarışmalarına yönelik tutumlarının sınıf düzeyi arasında, öğretmen adaylarının proje yarışmalarına yönelik tutumlarının bilimsel araştırma yöntemleri dersi alıp/almama değişkenleri arasında ve son olarak da öğretmen adaylarının proje yarışmalarına yönelik tutumlarının bilimsel bir araştırmaya katılıp/katılmama durumları arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunmadığı sonucu elde edilmiştir ( p>0.05). Buna ek olarak öğretmen adaylarının proje yarışmalarına yönelik tutumlarının aktif sporcu olma durumlarına göre ve öğretmen adaylarının proje yarışmalarına yönelik tutumlarının lisanslı sporcu olma durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu sonucu elde edilmiştir ( p<0.05).Proje yarışmaları çerçevesinde öğretmen adaylarının bu proje yarışmalarına danışman olarak katılmaya gönüllü oldukları sonucu elde edilmesiyle birlikte, proje yarışmalarının öğrencilerin bilime bakış açısını olumlu yönde etkilediği, bilimsel araştırma becerilerinin gelişmesine katkı sağladığı ve öğrencilerin özgüven ve sorumluluk sahibi olmalarına zemin hazırladığı sonuçları elde edilmiştir. Ayrıca öğrenciler arasında ki grup etkileşimin fazla olmasından dolayı arkadaşlık ortamının etkili olup güç kazanacağı, öğrencilerin tecrübe kazanarak yeni bilgilere ulaşabilecekleri yararlı bilgiler edinecekleri görülmüştür. Buna ek olarak öğrenci gelişimiyle beraber proje yarışmalarına danışman olarak katılacak öğretmenlerin de gelişim gösterip meslek hayatlarına fayda sağlanacağı ve öğretmenlerin de tecrübe sahibi olarak daha faydalı olabilecekleri sonucu elde edilmiştir. Süreç devam ederken ve süreç bitiminde öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin ve iletişim gibi çeşitli özelliklerinin de geliştiği sonucu elde edilmiştir. Öğrencilerin ve öğretmenlerin bu yarışma sürecine katılabilmeleri durumunda bu durumun onları mutlu edebileceği sonucu ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Proje yarışmaları, TÜBİTAK, öğretmen adayları tutumları, bilimsel araştırma The aim of this study is to examine the attitudes and thoughts of physical education and sports teacher candidates in order to the preparation of a project in the field of physical education for the high school students' research competition organized by TUBITAK every year. Research is a mixed research model designed in screening method. The study group of the study consisted of 321 students from 1st, 2nd, 3rd and 4th grade students studying at Ardahan University School of Physical Education Sports and Caucasus University Sarıkamış School of Physical Education Sports. The data collection phase of the research consists of two parts: quantitative and qualitative. The quantitative data of the research were obtained through the project competitions attitude scale and the qualitative data were obtained with the help of open-ended questions in the semi-structured interview form developed by the researcher. In the data analysis part of the study, it was determined that the data were parametric by looking at the distribution of the data in the analysis of the quantitative data obtained (p> 0.05). In the analysis of qualitative data, content analysis technique was used. As a result of data analysis; between the gender of teacher candidates 'attitudes towards project competitions, between the grade level of teacher candidates' attitudes towards project competitions, the attitudes of teacher candidates towards project competitions between the variables of taking courses or not taking courses there was no statistically significant differences. (p> 0.05). In addition, it was found that there was a statistically significant difference between athletes and inactive athletes. (p <0.05).As a result of the fact that teacher candidates were willing to participate in these project competitions as a consultant within the framework of the project competitions, the results of the project competitions positively affected the students' perspective on science, contributed to the development of scientific research. It improves self-confidence and responsibility of the students. In addition, because of the high level of group interaction among the students, it was seen that the friendship environment would be effective and gain strength, and the students would gain useful information by gaining experience. On the other hand to this, it has been concluded that the teachers who will participate in the project competitions as a consultant will also benefit from their professional life and that the teachers may be more beneficial as they have experience. It was concluded that students' critical thinking skills and various features such as communication developed during and after the process. It was concluded that if students and teachers could participate in this competition process, this would make them happy.Keywords: Project competitions, TUBITAK, prospective teachers' candidate attitudes, scientific research
Collections