Kamu yöneticilerinin yönetimsel sorunları ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri: Ardahan ili örneğinde ampirik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Kamu Yöneticilerinin Yönetimsel Sorunları Ve Sorunlara İlişkin Çözüm Önerileri: Ardahan İli Örneğinde Ampirik Bir Çalışma` başlıklı bu tez çalışmasının amacı, kamu çalışanlarının yönetsel sorunlarını tespit etmek ve bu sorunları deyenimleyen kamu çalışanlarının gözünden yönetsel sorunlara ilişkin çözüm önerileri ortaya koymaktır. Araştırmanın birtakım sınırlılıkları vardır. Birincisi, anket, kamu çalışanlarına uygulandığından katılımcılar 18 yaş ve üstündekilerden oluşmaktadır. İkincisi anket, Ardahan il merkezinde uygulanmıştır. Üçüncüsü, anket, Emniyet ve Türk Silahlı Kuvvetler mensupları ve bazı kamu bankası çalışanlarına uygulanmamıştır. Dördüncüsü araştırma, anketteki kapalı ve açık sorulardan ibarettir. Beşincisi ise, anketin açık uçlu sorularından elde edilen veriler mülakat verileri, beyana dayalı olduğundan, sorunların tespitleri ve çözüm önerileri cevaplarla sınırlı olmuştur. Bu kapsamda tez biri teorik, diğeri ampirik olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümde, `örgüt kavramı`, `yönetim olgusu`, `personel, kamu görevlisi, yönetici, yöneticilik ve liderlik kavramları`, `kamu yönetimi`, `kamu yönetiminde bürokrasi` ile `Türk kamu bürokrasisinin özellikleri ve başlıca sorunları` konuları anlatılmıştır. İkinci bölüm olan ampirik bölümde ise araştırmanın amacı, önemi, sınırlılıkları, yöntemi, kapsamı ve uygulama tekniklerinden oluşan `tezin metodolojisi` ile `alan araştırmasından elde edilen veriler ve bu verilerin analizi` yer almaktadır. Tezin alan araştırması için Ardahan il merkezindeki hemen bütün kamu kurumlarından, farklı pozisyonlarda çalışan 410 kişi ile tam yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak anket uygulanmıştır. Anket formu için Valilik makamından onay alınmıştır. Anket formu 58'i kapalı 2'si, açık uçlu olmak üzere 60 sorudan oluşmuştur. Açık uçlu sorulardan biri `Sizce kamu yöneticilerinin en önemli yönetsel sorunu nedir. Bu sorunlarda Ardahan'a özgü karakteristik bir sebep-sonuç ilişkisi var mıdır?`; diğeri `Sözünü ettiğiniz soruna ilişkin ne tür çözüm öneriniz vardır?` şeklindedir. Kapalı uçlu sorular ise beş bölümden oluşmaktadır. Anket formunun birinci bölümündeki sorular, katılımcıların sosyo-demografik özellikleri ve diğer niteliklerini ortaya koyan sorulardır. İkinci bölümde kamu yönetiminde genel yapısal sorunlar; üçüncü bölümde çalışanlar ve çalışma kültürüyle ilgili sorunlar; dördüncü bölümde katılımcıların çalıştıkları kurumlardaki fiziki imkânlarla ilgili sorunlar; beşinci bölümde ise şehirle ilgili olan sorunlar yer almıştır.Elde edilen verilere göre; katılımcıların %57,7'si erkek, %42,3'ü kadın iken; %40,6'sı yönetici, %42,3'ü personel statüsündeki çalışanlardır. Katılımcıların kamu yönetiminde gördükleri en önemli yapısal-yönetsel sorun, işe alım ve yükselmede ortaya çıkan 'liyakatsizlik sorunu'; çalışanlar ve çalışma kültürüyle ilgili en önemli sorun, 'ekip çalışmasına yeterince değer verilmemesi'; şehirle ilgili en önemli sorun ise 'çalışanların şehirde uzun süreli kalmayı düşünememesi ve bu durumun verimliliği ve yönetsel kaliteyi olumsuz etkilemesidir'. Çalıştıkları kurumda fiziki imkânları yetersiz bulanların oranı ise diğer parametrelere göre daha düşüktür. Katılımcıların mülakat verileri ışığında tezden çıkarılabilecek sonuçlardan biri, şehrin coğrafi konumu, sosyal yaşam olanakları ve iklim koşulları gibi özgün özellikleri ile yönetsel işleyiş ve iş doyumu arasında doğrudan bir ilişki olduğu yönündedir. Katılımcılara göre bu sorunun giderilmesi için göçün asgariye indirilmesi, çalışanların zorunlu hizmet süreleri dolduktan sonra hemen gitmelerinin önüne geçilmesi ve Ardahan'da her pozisyondan kamu çalışanları için maaş ve yakacak yardımı gibi konularda pozitif kamu politikaları geliştirilmesi şeklindedir. `Administrative Problems of Public Administrators and Solutions for Problems. An Empirical Study in the Case of Ardahan Province `The aim of this thesis is to identify the administrative problems of public employees and to propose solutions for administrative problems from the eyes of public employees who state these problems.Research has some limitations. First, because the questionnaire was administered to public employees, the participants were aged 18 and over. The second survey was conducted in Ardahan city center. Third, the survey did not apply to members of the Police and the Turkish Armed Forces and some public bank employees. Fourth, the research consists of closed and open questions in the questionnaire. Fifthly, since the data obtained from the open-ended questions of the questionnaire were based on interview data, the determination of the problems and the suggestions for solutions were limited to the answers.In this context, the thesis consists of two chapters, one theoretical and the other empirical. In the theoretical part, 'organization concept', 'management phenomenon', 'personnel', 'public servant', 'administrator', 'management,' leadership ', 'public administration', 'bureaucracy in public administration', 'characteristics of Turkish public bureaucracy' and 'the main problems of the Turkish public bureaucracy'. In the empirical section, 'aim, importance, limitations, method, scope and application techniques of the research' and 'data obtained from field research and analysis of these data' are included.For the field research of the thesis, a questionnaire was applied to 410 people working in the city center of Ardahan using a fully structured interview form. The questionnaire was approved by the Governor's Office. The questionnaire consisted of 60 questions, of which 58 were closed and 2 were open-ended. One of the open-ended questions is: What do you think is the most important administrative problem of public managers? Is there a characteristic cause-and-effect relationship specific to Ardahan in these problems?. The second question is: What is the solution to this problem?Closed-ended questions consist of five parts. The questions in the first part of the questionnaire form reveal the socio-demographic characteristics of the participants. In the second part are the general structural problems in public administration. In the third part are the problems related to employees and work culture. In the fourth part, the problems related to the physical facilities in the institutions where the participants work. In the fifth chapter, the problems related to the city are mentioned.Some of the data obtained are as follows. 57.7% of the participants were male and 42.3% were female. 40.6% of the participants are managers and 42.3% are personnel. The most important structural-managerial problem that the participants see in public administration is the problem of iy lack of merit işe in recruitment and promotion. According to the participants, the most important problem related to the employees and the working culture is that 'teamwork is not given enough value'. According to the participants, the most important problem about the city is that 'employees cannot think of staying in the city for a long time. The proportion of participants who find physical opportunities insufficient is lower than other parameters.According to the interview data, one of the conclusions that can be drawn from the thesis is that there is a direct relationship between the administrative characteristics of the city and its unique characteristics such as geographical location, social life opportunities and climate conditions. According to the participants, in order to solve this problem, a) minimizing migration, b) preventing employees from leaving immediately after their mandatory service period, and c) developing positive public policies such as salary and fuel aid.
Collections