Spor lisesi öğrencilerinin dijital teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin günümüzde hayatın her alanını kolaylaştırdığı bir gerçektir. Sporalanındaki eğitimcilerin, yöneticilerin, sporcuların ve öğrencilerin bu gerçeğin farkındaolması ve gelişen teknolojiye uyum sağlaması ülkemiz sporu adına önemlidir.Ülkemizin çeşitli illerinde gelecekte sporun birçok kademesinde görev alacak sporinsanlarını yetiştiren Spor Lisesi öğrencilerinin gelişen dijital teknoloji farkındalığınınoluşturulması ve olumlu yönde geliştirilmesi gerekmektedir. Ayrıca Spor Lisesiöğrencilerinin dijital teknoloji kullanım sıklıklarını ve düzeylerini tespit etmek gereklidüzenlemelerin yapılmasında yol gösterecektir. Bu nedenle araştırmamızdaTürkiye'deki Spor Lisesi öğrencilerinin dijital teknolojiye yönelik tutumlarınınbelirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma evrenini Spor Liselerinde eğitim gören öğrenciler oluştururken örneklemgrubunu ise 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Türkiye'deki 6 bölgenin, 11 il ve 14 SporLisesinde öğrenim gören 1564'ü erkek ve 651'i kadın toplam 2215 öğrencioluşturmuştur. Araştırmada Cabı (2016) tarafından geliştirilen 8 faktörlü 39 maddedenoluşan 5'li likert tipinde `Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği` (DTYTÖ) vearaştırmacı tarafından oluşturulan 18 maddelik `Kişisel Bilgi Formu` veri toplamaaraçları olarak kullanılmıştır. Bu araştırmada betimsel araştırma modellerinden geneltarama modeli kullanılmıştır.Spor Lisesinde eğitim gören öğrencilerin DTYTÖ puan ortalamalarından yola çıkarak,dijital teknolojiye yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu ve ölçeğin alt boyutlarındaanlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Bu farklılıklara göre erkek öğrencilerintutum düzeylerinin kadın öğrencilere göre daha yüksek olduğu, aile gelir düzeyi attıkçateknolojiye yönelik tutumların da arttığı, kardeş sayısı arttıkça teknolojiye yöneliktutumun azaldığı gözlenmiştir. Teknoloji eğitimi alan öğrencilerin tutum düzeylerininteknoloji eğitimi almayan öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğu, evinde bilgisayarı olan öğrencilerin teknolojiye yönelik tutumlarının bilgisayara sahip olmayanöğrencilerinkinden daha yüksek olduğu, akıllı telefona sahip olan öğrencilerintutumlarının akıllı telefona sahip olmayan öğrencilerin tutumlarından daha yüksekolduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Bilgisayar ve internet kullanım süresi arttıkça teknolojiye yönelik tutumunda aynıdoğrultuda arttığı, lisanslı sporcu olan öğrencilerin ortalamaların lisanslı sporcuolmayan öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğu, spor yapma süresi attıkça teknolojiyeyönelik tutumunda aynı doğrultuda arttığı ve Spor Lisesi öğrencilerinin dijitalteknolojiyi en çok sosyal medyaya girmek amacıyla kullandığı, en az ise ders çalışmaamacı ile kullandıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi ve spor, Dijital teknoloji, Tutum, Teknolojik tutum,Spor Lisesi öğrencisi It is a fact that technology makes every area of life easy nowadays. It is important forour country's sports that trainers, supervisors, athletes and students in the sport fields areaware of this fact and adapt to the developing technology . Sports High School studentstraining the sports people who will take part in many sport duties in the future in variousprovinces of our country, should develop digital technology awareness and improve itin a positive way. In addition, identifying the frequency and levels of digital technologyusage of Sports High School students will guide in making necessary regulations.Therefore, the research aimed to determine the sports high school students' attitudestowards technology in Turkey.While the research population consists of the students studying in Sports High Schools,the sample group consists of totally 2215 students studying in 11 provinces and 14sports high schools in 6 regions of Turkey throughout 2018-2019 academic year,including 1564 men and 651 women. In the study, ''Attitude Scale towards DigitalTechnology'' (DTYTÖ) in the type of 5 point likert scale consisting of 39 items with 8factors developed by Cabı (2016) and ''Personal Information Form'' with 18 itemsformed by the researcher were used as data collection tools. In this research, generalscanning model, which is one of the descriptive research models, was used.Based on the DTYTÖ point average of sports high school students, It was discoveredthat they have medium level attitude towards digital technology and there are significantdifferences in the sub-dimensions of the scale. According to these differences, it wasobserved that the attitude towards technology of male students was higher than femalestudents, the attitude towards technology increased as the family income levelincreased, and the attitude towards technology decreased as the number of siblingsincreased. It was concluded that the attitude of the students who took a technologyeducation was higher than the students who did not have a technology education, theattitude of students who had a computer was higher than those who did not have computer, and the attitude of students who had a smartphone was higher than those ofstudents who did not have a smartphone.It was discovered that as the time of computer and internet usage increases, the attitudetowards technology increases in the same direction; the point averages of students whoare licensed athletes are higher than those of who aren't licensed athletes; sports highschool students use digital technology for the purpose of entering social media the mostbut use for the purpose of studying the least.Keywords: Physical education and sports, Digital technology, Attitude, Technologicalattitude, Sports High School students
Collections