GSM baz istasyonlarından elde edilen konum bilgisinin havacılıkta uçakların iniş sürecinde kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, havacılıkta GSM teknolojilerinden nasıl yararlanılabileceği araştırılmıştır. Önce uçak içerisinde mobil telefonun kullanımını sağlayabilecek çözümler anlatılmış, sonra da gerçekleştirilen uygulamalar verilmiştir. GSM'de konum bulma teknikleri anlatılarak; bu tekniklerden boş uzayda zayıflamasından mesafe bulma tekniği kullanılarak; uçakta iniş için acil durumda kullanılabilecek bir yöntem geliştirilmiştir. Ölçümler, ?TEMS Investigation? programı ile yapılmış ve sayısal harita üzerinde GPS verileri ile karşılaştırılmıştır. Bu yöntem sayesinde GSM baz istasyonları ve mobil bir alıcıdan seyrüsefer yardımcı sistemi olarak faydalanılabileceği gösterilmiştir. Geliştirilen yönteme ait ölçüm ve benzetim sonrası çıkan sonuçlar değerlendirilmiştir. Basit anlamda bu sistem, DME VOR ikilisinin ya da ADF DME sisteminin basit bir karşılığı olarak, MS BTS ikilisini kullanmaktadır. Doğal olarak bu çözümün normal durumda inişte yeterli olmayacağı ve diğer çözümlerin yerini alamayacağı açıktır. Basit, ucuz ve hemen her yerde yararlanılabilecek bir çözüm ve geliştirilmeye açık bir yöntem olduğu düşünülmektedir. Bu konudaki yasal izinler verildiğinde yansıma yüzeyi sorunu daha az olacağı için uçak üzerinde çok daha iyi sonuçlar alınabileceği beklenmektedir. In this thesis, it is studied how to benefit from GSM technologies in aviation. First of all, solutions that can make possible to use cellular phone in an aircraft are explained than some existed solutions are given. To locate a position with GSM is told and by using one of these techniques an emergency landing procedure is developed. Measurements are done by ?TEMS Investigation? program and compared with GPS data on the map. In this procedure it is showed that with a mobile receiver (cellular phone) and GSM base stations together can be used as a navigation system. The results and simulation outputs are discussed. Recommended MS BTS system can be used as a VOR DME or ADF DME. Clearly the proposed solution can not be used instead of the other solutions in normal approach and landing procedures. However the new technique that is cheaper, simpler and can be benefited almost everywhere is suitable for future developments. When the legal issues are solved it is obvious that more benefited results can be taken on the aircraft because of the system can avoid the effects of reflection problems.
Collections