The impact of design studio`s seating elements on the creative performance and the productivity of students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Evde, ilk – orta okul / liselerde, üniversitelerde, ofislerde ve atölyelerde kullanılan koltuklar ergonomik, antropometrik ve boyutsal olarak çok sayıda araştırmacı ve bilim adamı tarafından tartışılmış ve incelenmiştir. Oturma elemanlarının sorunlarını belirten büyük bir veri ve çalışmalar bulabiliriz (Kavramlar, Şartlar, ve oturma elemanlarının standart boyutları, vs...), Bu mevcut veriler bile, farklı mekanlarda gerçekleştirmeyi hedeflediğimiz etkinliği desteklemek üzere tasarlanmış doğru koltuğun seçilmesinde ve seleksiyonunda bize yardımcı olması için kullanılabilir. Bu nedenle, tasarım stüdyosu koltukları daha önce bilim adamları ve araştırmacılar tarafından yüksek sesle tartışılmadı ve tasarım stüdyosu oturumu tartışılan herhangi bir resmi bilgi veya yayınlanmış veri yoktur. Dolayısıyla bu tezde amaçlanan, tasarım stüdyosundaki oturma elemanlarının problemlerini tartışmak ve bir tasarım çalışması yaparken tasarım öğrencisinin yaratıcılığı ve verimlilik üzerindeki etkisini belirtmek.Bir tasarım öğrencisi için, tasarım stüdyosundaki çalışması her zaman onu herhangi bir ürünle doğrudan etkileşime girmeye, ve kullanıcıların hissettikleri deneyimi, tasarım öğrencisini, yeni bir buluş yapmaya, inovasyon, ve ürün geliştirmeye yönelik tasarım problemlerine çözüm bulmaya teşvik eder. Bu vesile ile, tasarım stüdyosu pedagojinin bir aracı olarak, öğrencilere düşünceyi öğretmeye, yaratmaya, ışbirliği yapmaya, ve ıhtiyaç duydukları bilgi ve eleştirileri aldıktan sonra yeni ürün veya projeleri yenilemek üzere etkileşime girer. Tasarım öğrencileri, tasarım stüdyosu ve tasarım stüdyosu eğitiminin tanıtılması ve tartışılması, ikinci bölümün içeriği boyunca gerçekleştirilecektir.Zaman geçtikçe, bir koltuğun kullanılması kraliyet topluluğu tarafından kullanılmak üzere daha uzun süreyle sınırlıdır. Koltuklar, farklı dönemler boyunca üstün bir ürün tasarımı olmuştur, koltuk tasarımı, tarihi ve kültürel bir devrim geçirmiş ve tasarım ve üretim alanında evrimleşmiştir. Böylece, koltukların farklı türleri vardır, her biri farklı türde etkinlikler ve mekanlarda vücuda hizmet etmek ve desteklemek için tasarlanmıştır. Bundan sonra, bu tezin üçüncü bölümünde daha fazla açıklama yapılacaktır.Koltukların ergonomisi günümüzde 'popüler' bir kelimedir; antropometri fiziksel ergonomiye hitap ediyor; ergonomik koltukların sahiplerine en iyi imkânları sunmak, performans seviyesini yükseltmek, ve bir işi yaparken verimliliği artırmak demektir,antropometri fiziksel ergonomiyi ele alır. Koltuğun ergonomisi, antropometresi ve standart boyutlar, sağlık sorunlarını tehlikeye atmaktan kaçınmak için oturarak çalışan insan vücudunu geliştiren çalışma alanında insan sağlığı için yönergeler belirterek insan vücudunu destekleyen çözümleri tartışır ve bulur. Bundan dolayı, tasarım öğrencilerinin tasarım stüdyosundaki fiziksel ve zihinsel sağlık sorunlarını, tasarım stüdyosunda bir proje üzerinde çalışırken öğrenclerin yaratıcılık performans ve verimlilik seviyesini düşürebilecek bir kök olarak tartışıldı. Bu araştırmanın dördüncü bölümünde işaretlenmiştir.Yazarın iç mimarlık ve endüstriyel tasarım alanındaki eğitim geçmişinden, tasarım öğrencisinin tasarım stüdyosundaki yaratıcılık performansı ve verimliliğini, işbirlikçi, etkileşimli ve eğitici çalışma alanı olarak araştırdı; tasarım öğrencilerının, Düşünmek, kullanıcı hissi değerlendirmek ve deneyimlemek, duygusal bir davranış temelinden geliştirdi. Bununla birlikte, 1905-2015 yılları arasında dünyanın dört bir yanından tasarım okullarındaki oturma elemanlarını ve atölye çalışmalarını gösteren evrimsel bir tartışma elde edildi ve beşinci bölümde analiz edildi. Bu araştırma, iki çalışma türünde uygulanmıştır. İlk çalışma türü, amaçlı örnekleme yöntemi ile yürütülmüştür (purposive sampling method), Türkiye'de beş farklı resmi ve özel üniversitede 125 öğrencinin katılımıyla, kullanıcı deneyimi, duygusal davranışları, stüdyoda tasarım öğrencileri tarafından oturma elemanlarının kullanımından kaynaklanan sağlık sorunlarını değerlendirmek için, etik bir anket yapıldı. İkinci çalışma türünde, Türkiye'de bulunan 5 farklı tasarım okulundan 6 farklı koltuk ölçüldü ve analiz edildi. Analizi yapılan 6 koltuğun ortalama boyutunu gösteren bir boyutsal çalışma ile 3 farklı standart boyutlar karşılaştırıldı, ve bu karşılaştırma sonucunda aralarında ciddi boyut farklılıkları ortaya çıktı, bu farklılıklar altıncı bölümün içeriğinde gösterilmektedir.Son olarak, araştırma ve çalışma sonuçları, tartışma, sınırlamalar ve ileriki çalışmaların önerileri, yedinci ve sekizinci bölümde verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Tasarım Stüdyosu ,Tasarım Stüdyosundaki oturma elemanları, Yaratıcılık Performansı, Verimlilik, Oturma Ve Oturma elemanları, Tasarım Stüdyosu Sınıfında Sağlık. Seats that are used at home, at pre/middle/high schools, at universities, offices, and workshops were discussed and studied ergonomically, anthropometrically, and dimensionally by a huge number of researchers and scientists, we could find a huge data and studies that indicates the seat's problems, notions, essentials, and the seats standard dimensions, even these available data may be used to help us in choosing and selecting the right seat that is designed to support the activity we aim to do in different spaces. Hence, design studio seats were not discussed loudly by scientists and scholars before, and there is no authorized or published data that discussed the design studio seats, thus this thesis intended, and aimed to spot the light on the design studio's seats and their impact on the design student's creativity and productivity when performing a design work.For a design student, design studio work always encourages him/her to directly interact with any product and experience the users feeling, it encourages the design student to create, innovate and find solutions for design problems to improve product. Consequently, design studio is considered to be a tool of pedagogy that aims to teach design students to ideate, create, collaborate, and interact to innovate new products or projects, after getting the needed knowledge and critics. Introducing and discussing design students, design studio, and design studio education will be carried out throughout the content of the first chapter.As time goes by, using of a seats is longer limited to be used by the royal society. Seats have been a superior product design through different eras, the seat design passed in a historical and cultural revolution and evolution in its design and production. Thus, seats have different types, each is to designed to serve and support the body in different types of activities and spaces. Henceforth, further explanation will be addressed in the second part of this thesis.Seat's ergonomics is being a 'buzzy' word now a day, it means providing the seaters with the best facilities to enhance his/her level of performance and productivity while performing a work, while anthropometry addresses the physical ergonomics. Seat's ergonomics, anthropometry, and standard dimensions, discusses and find solutions that supports the human body with stating the guidelines for the human's healthcare in the workspace, that enhance the seated working human body to avoid risking health problems. Hence, design students physical and mental health problems in the designPage IVstudio was discussed as a root that may decrease their level of creative performance and productivity while working on a project in the design studio which is marked in the third chapter of this research.From the author's educational background in interior architecture and industrial design, the author researched design student's creative performance and productivity in the design studio as a collaborative, interactive, and educative workspace, that enhances design students to ideate, evaluate and experience the users feeling from an emotional behavior base. Yet, an evolutionary discussion showing the seating elements in design schools and workshops from around the world between the years 1905 and 2015 were obtained and analyzed in chapter four.A research which was assembled to two study types were implemented. In the first study type 6 different seats from 5 different design schools in Turkey were measured and analyzed. The second study type, was executed with a purposive sampling method, which was implemented in same 5 official/private universities in Turkey, between 125 subjects, surveying design student's ethically in order to evaluate their user experience, emotional behaviors, and health problems from using the seats they are using in the design studio they study and work inside, also a dimensional study resulting and showing the measured 6 seat's average dimension and were compared to the standard dimensions, showing the total differences dimensions between them that showed significant dimensional differences are carried out and showed throughout the content of chapter five and sixLast but not least, the research and study's conclusion, discussion, limitations and recommendations for further studies were given in the last chapters.
Collections