Yerli halkın turizm algılarının demografik değişkenler bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm sektörü açısından önem taşıyan destinasyonların başında gelen Alanya, doğal zenginlikleri ve eşsiz güzellikleri ile turistlerin tatil merkezi seçiminde devamlı tercih edilen bir destinasyondur. Deniz-kum-güneş turizminde ilk sıralarda yer alan Alanya ilçesi, sahip olduğu coğrafi konumu, iklimi, doğal güzellik ve manzaraları ile ekoturizm açısından, kültürel ve tarihi değerleri ile kültürel turizm açısından, bütün bunların yanında yayla turizmi, macera turizmi, spor turizmi, kış turizmi vb. birçok alternatif turizm çeşidi açısından zengin bir potansiyele sahiptir. Alanya' da gerçekleştirilen bu çalışmada turizm zenginlikleri ve çekicilikleri ile turizmin sosyo-kültürel, ekonomik ve çevresel etkilerine yönelik bölge halkının algılarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket uygulamasından faydalanılmış olup, elde edilen verilen SPSS.22 (Statistical PackageforSocialSciences) paket programında analiz edilmiştir. Anket formunda yer alan ölçek sorularının geçerlik ve güvenirliğinin hesaplanmasında Cronbach Alpha' dan yararlanılmış ve ölçek güvenilirliği 0,857 olarak bulunmuştur. Ankete katılan kişilerin demografik özellikleri ve anket formunda yer alan ölçek sorularına ilişkin algı düzeyleri frekans ve yüzde olarak belirtilmiştir. Araştırmanın son bölümünde hipotezler test edilmiştir. Grup görüşlerindeki farkı ölçmek amacıyla yapılacak olan teste karar verilirken verilere normallik testi uygulanmıştır. Normallik analizi sonuçlarına göre Shapiro Wilk değeri p=0,000<0,05 olarak bulunması üzerine verilerin non-parametrik olduğu tespit edilmiştir. Araştırma verileri non-parametrik olduğundan karşılaştırılan grup sayısı 2 olan veriler için Mann-Whitney U testinin, karşılaştırılan grup sayısı 2' den fazla olan veriler için ise Kruskal-Wallis testinin yapılması uygun görülmüştür. Analiz sonuçlarına göre yerel halkın turizmin etkilerine ilişkin algılarının demografik değişkenlerden cinsiyet, doğum yeri, meslek, eğitim ve yaşam süresi bakımından farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Destinasyon kavramı, Alanya, Alanya' nın Turizm Potansiyeli, Yerel Halk, Turizmin Etkileri Alanya, which is one of the most important destinations from the point of tourism sector, is a preferred destination for tourists choosing the vacation center, continuously, with its natural riches and unique beauties. Alanya county, which is at the top of sea, sand and sun tourism, has a rich potential in terms of ecotourism with its geographical location, climate, natural beauty and scenery, in terms of cultural tourism with its culture and its historical values, on the other hand in terms of many alternatives tourism types as tableland tourism, adventure tourism, sports tourism and winter tourism. In this study, carried out in Alanya, it is aimed to survey the perceptions of the citizens towards the socio-cultural, economic and environmental effects of tourism with its richness and attractiveness.In the research, questionnaire application was used as data collection method and the data were analyzed in SPSS.22 (Statistical Package for Social Sciences) package program. In the questionnaire form, 'Cronbach Alpha' was used to calculate the validity and reliability of the scale questions and the reliability of the scale was obtained to be 0.857. Demographic characteristics of the participants and their perception levels related to the scale questions in the questionnaire form were remarked as frequency and percentage. In the last part of the research, hypotheses were tested. When deciding the test, 'Test of Normality' was applied to the data in order to measure the difference in group opinions. According to the results of the normality analysis, the value of Shapiro Wilk was calculated to be p = 0,000 <0,05 , then, datas were determined to be non-parametric. Since the datas of the research were non-parametric, 'Mann-Whitney U' test was approved for datas that number of compared groups are 2, 'Kruskal-Wallis' test was approved for datas that number of compared groups are more than 2. According to the results of the analysis, it was determined that the perception of local people concerning the effects of tourism differed from demographic variables in terms of gender, place of birth, occupation, education and life span.Key Words: Concept of Destination, Alanya, Tourism Potential of Alanya, Local People, Effects of Tourism
Collections