İnternette pazarlama ve gayrimenkul sektöründe kullanılmasına yönelik tüketici algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte internet teknolojisi de her geçen gün gelişim ve değişim göstermektedir. Bu doğrultuda internetin kullanıcı sayısı sürekli olarak artarken, firmalar da geleneksel pazarlama faaliyetlerine ek olarak günümüzde internette pazarlama uygulamalarından faydalanmaktadır. Gayrimenkul sektörünün sürekli büyüyen dinamik bir sektör olduğu düşünüldüğünde, internette pazarlama uygulamalarının artık gayrimenkul sektöründe de geçerli olduğu ve gayrimenkul ofisleri/acentelerinin bu pazarlama uygulamalarını kullanma gerekliliği ortaya çıkmaktadır.Bu çalışmada internette pazarlama faaliyetlerinde bulunan gayrimenkul ofislerine/acentelerine yönelik tüketici algısının tespit edilmesi ve bu tüketici algısının demografik değişkenler çerçevesinde farklılaşıp farklılaşmadığının araştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda İstanbul ilinde 274 gayrimenkul hizmetleri tüketicisi ile anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen analizler neticesinde test edilen 7 hipotezden 4'ü kabul edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; cinsiyet, yaş grubu ve mülk sahipliği değişkenleri açısından katılımcıların algıları farklılaşmamaktadır. Medeni durum değişkeni bakımından, bekârlar evlilere göre tecrübe boyutu için daha yüksek yanıtlar vermiştir. Eğitim durumu değişkeni açısından tecrübe boyutunda doktora mezunları diğer katılımcılara göre daha düşük yanıtlar vermiştir. Gelir durumu değişkeni açısından, gelir durumu düşük düzeyde olanlar, gelir durumu yüksek olanlara göre güvenirlik, maliyet ve tecrübe boyutları için daha yüksek yanıtlar vermiştir. Acente değişkeni açısından, katılımcılar tüm boyutlar için internette pazarlama yapan gayrimenkul acentelerine daha yüksek yanıtlar vermişlerdir. Anahtar kelimeler: İnternet, pazarlama, internette pazarlama, gayrimenkul sektörü, gayrimenkul pazarlaması With the developments in information and communication technologies, internet technology has also developed and changed day-by-day. In this respect, companies benefit from online marketing practices in addition to the traditional marketing activities today, while user number of the internet increases continuously. When considering that real estate sector is a dynamic and continuously growing market, it can be mentioned about online marketing practices' to be valid for real estate market and the necessity of real estate brokers/agencies' to use these marketing practices. Within the scope of this research, it is aimed to determine the consumer perception towards real estate brokers/agencies engaged in online marketing, and to investigate whether or not this consumer perception differentiates in terms of demographic variables. In this regard, a survey was conducted with 274 participants living in Istanbul. As the result of the analyses, 4 of the 7 hypotheses were accepted. According to the results, perception of the participants did not differentiate in terms of gender, age group and proprietorship variables. In terms of marital status variable, single participants gave higher responses than married participants for experience dimension. For education status variable, participants with doctoral degree gave lower responses to the experience dimension than other participants. Participants with lower income gave higher responses for reliability, cost and experience dimensions in terms of income status variable. Participants working with online real estate agencies gave higher responses than participants working with offline real estate agencies for all dimensions. Keywords: Internet, marketing, online marketing, real estate market, real estate marketing
Collections