6102 sayılı TTK ve CMR çerçevesinde taşıyıcının gecikmeden doğan sorumluluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans tezinin hazırlanmasındaki amaç, CMR ve Türk Ticaret Kanunukapsamında taşıyıcının temel sorumluluklarından biri olan gecikme sorumluluğunuincelemektir. 14.02.2011 tarihinde yasalaşarak yürürlüğe giren 6102 sayılı Türk TicaretKanunu, eşya taşımasına ilişkin getirmiş olduğu yeni düzenlemelerle, esin kaynağı olanCMR ve Alman Ticaret Kanunu'na birçok yönden yaklaşmıştır. Özellikle gecikmesorumluluğu açısından taşıyıcının gecikmeden doğan sorumluluğunun özel niteliği vesınırları, gecikmeden doğan zararın kapsamı ve giderimi ile taşıyıcının sorumluluktankurtulma hallerinin genel ve özel olarak düzenlenmesi, yeknesak bir uygulamasağlamak amacıyla Türkiye'nin de taraf olduğu Konvansiyon ile bütünlük oluşturmasıaçısından önemli ve anlamlıdır. Bununla birlikte her hukukun kendi dinamiklerini,uygulandığı ülkenin ekonomik, sosyal ve siyasi koşulları şekillendirdiğinden, mülga6762 sayılı Kanun ve Yargıtay kararları da incelenmiştir. Çalışma sistematiğindekonular Türk Ticaret Kanunu ve CMR karşılaştırmalı anlatılırken, mülga Türk TicaretKanunu'nun hükümlerine değinilmiş ve güncel düzenlemelerin oluşmasında katkılarıtespite çalışılmıştır. Ayrıca güncel Kanun'da ilk defa düzenlenmiş olmaları nedeni iletaşınma eşyası taşımalarına da kısa bir bölüm ayrılmıştır. The aim of this master thesis is to examine the liability of delay in delivery,which is the one of the basic responsibilities of the carrier within the scope of the CMRand the Turkish Commercial Code no 6102. The Turkish Commercial Code (the Code),entered into forced on 14.02.2011, has approached the CMR and the GermanCommercial Code in many ways with the new regulations on the transportation ofgoods. Provisions stated in the Code regarding specific nature and limits of the carrier'sliability arising from delay, scope and recovery of damage and general and specialconditions for relief of carrier's liability are important and meaningful in terms ofcreating harmony with the CMR where Turkey has been a part of since 04.01.1995.Therefore, provisions of the Law No. 6762 and verdicts of the Supreme Court ofAppeals were also examined, since the dynamics of each law are shaped by economic,social and political situations of country which they are implemented. In studysystematic, while the subjects are explained comparatively with the Code and the CMR,the provisions of the former Turkish Commercial Code have been mentioned and theircontributions have been tried to be determined in the formation of current regulations.In addition, a short section has been dedicated for household goods transport provisionsbecause of their regulation for the first time in the Code
Collections