The impact of marketing by using social media on intention of purchasing in Iraq
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖzetMevcut durumda toplumlarımızın önemli bir kısmının günlük yaşamının ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya ağları kendini gerçekliğimiz üzerine dayatmaktadır. Bu husus işletmelerin ve hizmet sağlayıcılarının pazarlama, iletişim ve toplumla entegrasyon için bu ağlardan yararlanmasına ve bu ağların faydalarına yönelik uygulamalar geliştirerek olağanüstü karlar elde etmelerine olanak tanımıştır. Çalışmamız, şirket içerik boyutu ve kullanıcı içerik boyutu üzerinden sosyal medyayı kullanarak yapılan pazarlamanın Irak'taki satın alma dinamikleri üzerindeki etkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada, sosyal ağları pazarlama amacıyla kullanan kişilere erişmek için kasıtlı örnekleme kullanılmıştır. Çalışma örneklemini tanımlama amacıyla frekans, ortalama ve standart sapma için analitik betimsel yöntem kullanılmış hipotezlerimizi test etmek için ise basit ve çoklu regresyon kullanılmıştır. Çalışma, sosyal medya kullanılarak pazarlamanın satın alma dinamiği üzerindeki etkisi, sosyal medyada şirket içeriğinin satın alma dinamiği üzerindeki etkisi ve sosyal medyada kullanıcı içeriğinin satın alma dinamiği üzerine etkisi gibi birçok sonuca ulaşmıştır. Çalışma işletmelerin sosyal medyayı kendi alanlarında özellikle de pazarlama alanında kullanmalarının önemine binaen sosyal medya içeriklerinin etkililiğini arttırma çabalarına odaklanılmasını önermiştir. Currently, social media networks impose themselves on our reality strongly where they are an integral part of the day life of wide sample of our communities. This issue imposed business organizations and service providers to keen on exploiting these networks for marketing, communication, integration with society and achieve exceptional profits by developing featured applications to the benefits of these networks. Our study aimed to test the effect of marketing by using social media through company content dimension and user content dimension on purchase intention in Iraq. The study used intentional sample in order to access people who use social networks for marketing purposes. We used the analytical descriptive methodology of frequencies, mean and standard deviations to describe the study sample and simple and multiple regression to test our hypotheses. The study concluded into many results such as the existing of effect for marketing by using social media on purchase intention, the existing of effect for company content in social media on purchase intention and the existing of effect for user content in social media on purchase intention. The study recommended by the significance of firms to adopt social media in their business particularly in the field of marketing and emphasis their struggles in enhancing the effectivity of their content on social media.
Collections