Show simple item record

dc.contributor.advisorGöker, Eylem Akdeniz
dc.contributor.authorAlsoufi, Mohanad Khalid
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:44Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588638
dc.description.abstractMedya artık iki taraf arasında bilgi taşımacılığı yapan bir araç değildir dış politika hedeflerine hizmet etmek için iç kamunun yönlendirilmesinde fikrini ortaya koyarak önemli bir rol oynadığını ve bunu kanıtladığında, iki veya daha fazla taraf arasında bilgi aktarma aracı değildir. Dahası, bugün medya, diğer ülkelerin halklarını etkilemek için devletin yumuşak gücünü ve kamu diplomaının (medya) temel bir bileşenidir. Bu tez., 2003'te `(Amerik birleşik devletleri'nin)ABD'nin` Irak'a savaş açtığını tüm bunlara ışık tutmaya çalışıyor. Medyanın, savaşın tanıtımına ve pazarlanmasına katkıda bulunduğu ve Amerikan halkını Irak'ı işgal etme ihtiyacı konusunda ikna edebileceği sonucuna varıldı.Anahtar kelimeleri: Medya, Kitle iletişim araçları, Irak'ın işgali, Medya politikası, Amerika Birleşik Devletleri, Dış politika, yumuşak güç, kamu diplomasisi.
dc.description.abstractMedia is not anymore just a vehicle to transfer information between two or more parties. Media, and especially news media, have significant role in formulating and directing internal public opinion to serve external policy goals. Besides, currently, media is considered an important pillar of a given country's soft power and its public diplomacy. This thesis seeks to examine the above-mentioned issues within the framework of American war in Iraq in 2003. It concluded that the media contributed to the promotion and marketing of the war and was able to convince the American people of the need to invade Iraq.Keywords: Media, Mass Media, Invasion of Iraq, Media Policy, United States, foreign policy, soft power, public diplomacy.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleThe role of media in implementing American foreign policycase study: American war on Iraq in 2003
dc.title.alternativeABD dış politikasının uygulanmasındaki medyanın rolüdurum incelemesi: ABD'nin Irak'taki 2003 yılında olan savaş durumu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-28
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmInternational relations
dc.subject.ytmInternational policy
dc.subject.ytmIraq
dc.subject.ytmIraq War
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia relations
dc.identifier.yokid10286901
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556618
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess