Afişlerde ses ve diyalog kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan, tarihi boyunca doğayı ve doğa içinde kendisini anlamaya ve anlamlandırmayaanlamlandırma çabası içine girmiştir. Bu çaba on binlerce yıl süren arayışlar sonucundailetişim araçlarının gelişmesine neden olmuştur. Piktogramlarla başlayan, yazıyla devameden edebiyat ve sanatın diğer alanları içinde görsel kültür ile ilerleyen insan, 21. yüzyıldaçok araçlı bir iletişim dünyasına varmıştır. Bilim ve teknolojinin gelişmesiyle dijital medyaortamı son yüz yılın en gelişmiş görsel iletişim araçlarına sahip olmuştur.Görsel iletişim araçlarından biri olan afiş; tipografi, illüstrasyon ve fotoğraf gibi unsurlarıneklenmesi tasarımların etkisini de artırmıştır. Özellikle yakın zamanlarda tasarım unsurlarına`ses` kavramının eklenmesi izleyicinin algısını zenginleştirmektedir. Görseller ve diyalogüzerine kurulu afişlerin iletişim ihtiyacının artmasıyla duyguları dışa vurma ihtiyacıduyulmuş, diyaloglara ses efekti ve konuşma balonu eklenmiştir. Böylece diyalog harici`onomatopoeia` olarak adlandırılan ses grubu afişlere yeni bir boyut kazandırmıştır.Afişlerdeki ses kavramı işitilen seslerden ziyade, `gözlerle duymak` kavramı üzerinekurulan çizim tekniğiyle sağlanmaktadır.Bu tez karikatür temelli ve çizgi romanlarda gelişen balon öğesinin tarihselliğini,çeşitliliğini, örnekler üzerinden ele alarak eleştirel bir çözümleme yapma çabasını içerir.Anahtar kelimeler: Afiş, Onomatopoeia, Ses efektleri, Konuşma balonu, Çizgi roman. Throughtout history, human has made an effort to understand nature and himself within thenature. This effort led to the development of communication tools in the consequense of tensthousands years of searching. In the 21st century, human who starts with pictograms,continues with writing, progreses with visual culture in other fields of literature and art,reached a world of multi-media communication. With the development of science andtechnology, The digital media environment has had the most advanced visual communicationtools for the last hundred years.Poster which is the one of the visual communication tools increased the effect of designs withthe addition of elements such as typography, illustration and photography. With increasingof the need to communicate and posters based on visuals and dialogue, the requirement ofexpressing emotions was needed, so the sound effects and speech bubbles are added to thedialogues. Especially, the adding sound concept to design elements enhances the perceptionof the audience recently. Therefore, The sound group which named as dialogue externalonomatopoeia has brought a new dimension to the posters. The sound concept in the postersis provided by the drawing technique established on the concept of hearing with the eyesheard rather than sounds.This thesis involves an attempt to make a critical analysis by examining the diversity andhistoricality of the developing balloon element in in cartoon based and comic boks.Key words: Poster, Onomatopoeia, Sound effects, Speech bubble, Comics.
Collections