Siyasal iletişim sürecinde sosyal medya kullanımı: Ekrem İmamoğlu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medya araçları, kullanıcılarına hem kendi içeriklerini üretecekleri hem de mekân/zaman kısıtlaması bulunmadan iletişime geçecekleri bir ortamı vermektedir. Sosyal medyanın sunduğu olanaklar, siyasi aktörlerin ilgisini çekmekte ve sosyal medyayı siyasi kampanyaların kilit unsurları haline dönüştürmektedir. Bu çalışmada 2019 yılında yinelenen yerel seçimlerden iki kez büyük başarıyla çıkan ve İstanbul Büyük Şehir Belediye Başkanı olan Ekrem İmamoğlu'nun siyasal kampanyalarında sosyal medya kullanımı incelenmiştir. Çalışmada, sosyal medya kullanımlarında İmamoğlu'nun, çatışmadan uzak ancak kararlı dil ve üslubuyla siyasal olarak dönüşüm ve değişimin başını çekebilecek bir dava adamı profili çizdiği ileri sürülmektedir. İmamoğlu'nun seçim kampanyalarında sosyal medya aracılığıyla takipçiler katılımcılık temelinde hareket eden ve siyasal olarak etkin aktörlere dönüştürülebilmiştir.Anahtar Kelimeler: sosyal medya, siyasal iletişim, Ekrem İmamoğlu Social media tools enable the users to benefit from an environment which they will be able to produce their own content and communicate without space/time constraints. The opportunities provided by the social media attract the interest of the political actors and thereby makes it key instruments of their electoral campaigns. In this study, the use of social media in the electoral campaigns of Ekrem İmamoğlu, who won the re-run local elections in 2019 with landslide victory and became the mayor of İstanbul Metropolitan Municipality has been examined. In this study, it is argued that, İmamoğlu, using a non-confrontational yet determined language and style has drawn a profile of a devoted man of political cause (dava adamı) who is capable of leading a political change and transformation. Within the electoral campaigns of İmamoğlu, through the use of social media, followers have been transformed into politically active actors on the basis of participation.Keywords: social media, political communication, Ekrem İmamoğlu
Collections