Analysis of polymeric composite materials for frictional wear resistance purposes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, piyasada bulunan ve daha ucuz olan ev malzemelerinden oluşan polimerik bir kompozit malzemeden üretilen fren balataları ile ilgilidir. Doymamış polyester hazırlanan numuneler için temel malzeme olarak kullanılır. Örnekleri hazırlamak için Stiren Bütadien Kauçuğu (SBR) ve Montmorolonite Kil ve piyasada ucuz ve mevcut olan diğer dolgu maddeleri gibi dolgu maddelerini ekleyin. Ayrıca, Kevlar lifleri, naylon ve çelik bu numuneler için takviye malzemesi olarak% 10 ile % 25 arası mekanik özelliklerin iyileştirilmesi amacı ile takviye malzemesi olarak kullanılır. Numuneler bu malzemelerden hazırlanmıştır ve bu numunenin mekanik ve fiziksel özellikleri test edilmiştir; ve test sonucunun piyasada mevcut olan ticari kalemlerle karşılaştırılması. Shore D'nin sertlik testi, Darbe dayanımı, sıkıştırma, Aşınma direnci ve ısıl iletkenlik testleri yapılmıştır. Hazırlanan örnekler üzerinde yukarıda belirtilen testleri yaptıktan sonra, hazırlanan numunenin özelliklerinin çoğunun ve liflerle takviye edilmiş, piyasada bulunan ticari kalemlerin özelliklerinden daha iyi olduğu bulunmuştur. 7,9,10 ve 11 numaralı numuneler, mekanik özelliklerin test sonuçları ticari fren balatalarının özelliklerinden çok daha iyi olduğundan, balata yapımı için en uygun olanlardır. This research is about manufactured brake pads from a polymeric composite material composed of domestic materials available in the market and cheaper. The unsaturated polyester is used as the basic material for the prepared samples. Add the fillers such as the Styrene Butadiene Rubber (SBR) and Montmorolonite Clay and the other filler that is cheap and available in the market to prepare the samples. In additions, the Kevlar fibers, the nylon, and the steel is used as reinforcing materials for these samples for reinforcement percent from 10%-25% to improvement of mechanical properties. The samples were prepared from these materials and tested the mechanical and physical feature of these sample; and the compared the test result with the commercial pads available in the market. The hardness test of Shore D, resistance of Impact, compression, resistance of Wear and thermal conductivity tests have been carried out. After doing above mentioned tests on the prepared samples, it is found that most of the feature of the prepared sample and that which, reinforced by fibers are better than the feature of commercial pads available in the market. The samples that are numbered 7,9,10 and 11 are the most suitable ones for making pads since the test results of mechanical features were much better than the features of the commercial brake pads.
Collections