The impact of social media on university students in Iraq and Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugün, günlük hayatımızın en fazla ayrıntılarına hükmetmeye başlayan teknolojik devrimde yaşıyoruz ve en önemli etken, en yaygın faktör olan sosyal iletişim aracı oldu. Sonuç olarak, bu çalışmada, genel etkilere ışık tutmaya karar verdik. Irak ve Türkiye'deki üniversitelerin öğrencileri üzerindeki fark etkilerini ölçerek siyasal ve iş dünyası ve ben üç Irak üniversitesi (Orta Fırat'taki Kerbela Üniversitesi, Bağdat'taki UOITC Üniversitesi ve batı Irak'taki Tikrit Üniversitesi) ve üç Türk üniversitesini seçtim. Üniversiteye, Marmara Üniversitesine ve Karabük Üniversitesine koyduğumuz yere göre, kültürel ve sosyal farklılıkları göz önüne alarak, (34) soru üzerine dağıtılan anketten veri toplanmıştır. Sosyal medya kullanan sıradan öğrencilerin çoğunu ve bunlar üzerindeki etkilerini örtmeye çalıştık. Anket, her bir Irak üniversitesine (100) anket kağıdı ile dağıtılmıştır. Irak üniversitelerinde toplam katılımcı sayısı (201), Kerbala Üniversitesi'nden (77), Tikrit Üniversitesi'nden (50) ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri Üniversitesi'nden (74) Bilgi ve İletişim Teknolojisi (UOITC) katılımcılarına dağıtıldı. Türk Üniversiteleri için çevrimiçi bir anket yayınladık, ancak katılım biraz zayıftı. Bu nedenle, üç Türk üniversitesindeki katılımcı sayısını artırmak için bir bildiri anketi kullandık. Toplam katılım Altınbaş Üniversitesi'nden (50), (38) Marmara Üniversitesi'nden (33) Karabük Üniversitesi'ndendi. Today we live in the technological revolution that began to dominate the most details of our daily lives and became the important concern the most widespread factor is the means of social communication consequently, in this study, we decided to shed light on the general effects, academic, political and business by measure difference impacts on the students of universities in Iraq & Turkey, and I have chosen three Iraqi universities (Kerbela University in the Middle Euphrates, UOITC University in Baghdad and Tikrit University in western Iraq) and three Turkish universities (Altinbas University, Marmara University and Karabuk University) where we put it, in to consideration, cultural and social differences accordingly, Data was collected from survey distributed over (34) questions. We tried to cover most of the common student's who uses social media and the impact on them. The questionnaire was distributed through (100) survey paper to each Iraqi university. The total number of participants (201) in the Iraqi universities distributed to (77) participants from the University of Kerbala, (50) participants from the University of Tikrit and (74) participants from the University of Information and Communication Technology (UOITC) and for Turkish Universities we published an online survey but the participation was somewhat weak. So we used a paper survey to increase the number of participants in the three Turkish universities. The total participation was (50) participants from Altinbas University, (38) from Marmara University and (33) from Karabuk University.
Collections