Akıcı okuma stratejilerini kullanmanın ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinde okuma becerisini geliştirmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerini geliştirmede akıcı okuma stratejilerinden tekrarlı okuma stratejisinin etkililik düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklem grubunu Kırşehir ili Kaman ilçesinde bulunan ilköğretim okulları arasından sosyo-ekonomik düzeyleri denk olan iki 3. Sınıf şubesindeki öğrencileri oluşturmuştur.Bu iki şubedeki öğrencilerden biri deney diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin okuma ile ilgili hazır bulunuşluluk seviyeleri ?Yanlış Analizi Envanteri? ile tespit edildikten sonra, deney grubu öğrencilerine ?tekrarlı okuma? stratejisi 10 hafta boyunca, her hafta bir okuma metni ile toplam 50 saat uygulanırken, kontrol grubu öğrencileri normal eğitim öğretimlerine devam etmişlerdir.Yapılan uygulamalar neticesinde elde edilen okuma düzeyi puanları SPSS programında değerlendirilmiş ve deney grubu öğrencilerinin lehine; okuma düzeylerini ve okuduğunu anlamalarını geliştirdikleri ve okuma sırasında yaptıkları hataları azaltmaları bakımından kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Okuma, Anlama, Akıcı Okuma, Tekrarlı Okuma Stratejisi This study aimed to examine the effect of repeated reading which is one of reading fluency strategies on improving reading performance of third-grade elementary school students.The sample of this study was the third-grade students who studied in two different classes, who were in the same socio-economic status and selected from an elementary school in Kaman, Kırşehir.One of these classes was the control group and the other is the experimental group. Before the intervention, the students? reading performance was assessed by using ?Informal Reading Inventory?. While ?repeated reading? strategy was used in control group for ten weeks education, total fifty hours by using one reading text each week, the students of the control group normally continued to study.After the intervention, the students? reading performance scores obtained from the assessment process were analyzed by SPSS programme. It was found that experimental group students improved remarkably in regard of improving their reading level and comprehension and reducing their mistakes during reading when compared control group.Keywords: Reading, Comprehension, Reading Fluency, Repeated Reading Strategy
Collections