İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile yazılı anlatım becerisi arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile yazılı anlatım becerisi arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak öğrencilerin cinsiyetlerinin, sınıf seviyelerinin, sosyoekonomik düzeylerinin, standart Türkçeyi kullanma bakımından avantajlı veya dezavantajlı çevreye sahip olmalarının okuduğunu anlama becerisi ile yazılı anlatım becerisi arasındaki ilişkiye etkisi araştırılmıştır.Genel tarama modellerinden, ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmanın evreni 2010-2011 eğitim öğretim yılında Edirne Keşan'da devlet okullarına devam eden 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi oluşturulurken sosyoekonomik düzeyin okuduğunu anlamaya ve yazılı anlatıma etkisinin belirlenebilmesi için tabakalı örnekleme ve küme örnekleme yöntemi birlikte kullanılmıştır. Araştırma Keşan' da bulunan Yekta Baydar İlköğretim Okulu, Ahmet Yenice İlköğretim Okulu, Bademlik İlköğretim Okulu, Ali Kale ve Kardeşleri İlköğretim Okulu, İnönü İlköğretim Okulu ve Atatürk İlköğretim Okulu'nda 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 330 öğrenci üzerinde yapılmıştır.Araştırmada belirtilen temel problemin ve alt problemlerin sınanması için gerekli olan veriler araştırmacı tarafından hazırlanan Türkçe Okuduğunu Anlama Testi ve Yazılı Anlatım (Kompozisyon Çalışması) Uygulama Formu ile elde edilmiştir. Yazılı anlatım ürünlerini değerlendirmek için araştırmacı tarafından Yazılı Anlatım Becerisi Değerlendirme Ölçeği geliştirilmiştir. Veriler ile ilgili gerekli istatistiksel hesaplamaları yapmak için SPSS 17.0 (The Statistical Packet for The Social Sciences) programından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda okuduğunu anlama ile yazılı anlatım becerisi arasında pozitif yönlü ve yüksek bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca okuduğunu anlamada; cinsiyet açısından kız öğrencilerin lehine, sosyoekonomik düzey açısından üst grupta olanların lehine, standart Türkçeyi kullanma bakımından avantajlı çevreye sahip olan öğrencilerin lehine pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Sınıf seviyesi değişkenine göre okuduğunu anlamada 6, 7 ve 8. sınıflar arasında anlamlı bir fark yoktur. Yazılı anlatımda; cinsiyet açısından kız öğrencilerin lehine, sosyoekonomik düzey açısından üst grupta olanların lehine, standart Türkçeyi kullanma bakımından avantajlı çevreye sahip olan öğrencilerin lehine pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı farklılık vardır. Sınıf seviyesi bakımından yazılı anlatımda altıncı sınıf ile yedinci ve sekizinci sınıflar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır. Yedinci ve sekizinci sınıfların yazılı anlatım becerileri arasında ise istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.Anahtar kelimeler: Okuma, Okuduğunu Anlama, Yazılı Anlatım, Sosyoekonomik Düzey, Standart Türkçe. The aim of this study is to determine the relationship between the skills of reading comprehension and writing of the 6th, 7th and the 8th grade students. In terms of this aim, the effects of sex, grade, socio economic levels and living in an advantegous or disadventagous neighbourhood in terms of the use of standard Turkish on the skills of reading comprehension and writing have been analysed.The universe of the study was made of 6th, 7th and the 8th grade students studying in state schools in Keşan, Edirne in 2010-2011 educational year by using relationship scanning model of all the general scanning models. Leveled sampling and group sampling techniques were used together while the sampling of the study was being formed in order to determine the effect of the socio economic level on the reading comprehension and writing skills. The study was made over 330 students of 6th, 7th and 8th grade students studying in the elementary schools of Yekta Baydar, Ahmet Yenice, Bademlik, Ali Kale ve Kardeşleri, İnönü and Atatürk in Keşan, Edirne.The data necessary for testing of the main problem and the sub-problems were acquired by means of the Turkish Reading Comprehension Test and Classic Writing application prepared by the researcher. Writing skill evaluation scale was formed by the researcher to evaluate the writing Works. SPSS 17.0 (The Statistical Packet for The Social Sciences) software was made use of to do the necessary statistical calculations for the data.At the end of the study, a positive and high relationship was found between the skills of reading comprehension and writing. Also in reading comprehension, a positive and statistically meaningful difference was detected for the advantage of girls in terms of sex, of the students in an advantegous neighbourhood in terms of the use of standard Turkish and of the high group in terms of socio economic level. There is not any meaningful difference according to the grade variable among the 6th, 7th and 8th grades. In writing, there is a positive and meaningful difference for the advantage of girls in terms of sex, of the high group in terms of socio economic level, the students in an advantegous neighbourhood in terms of the use of standard Turkish. A statistically meaningful difference was detected among the 6th, 7th and 8th grades writing in terms of grade. No statistically meaningful difference could be detected in writing skill between 7th and 8 th grades.Key words: Reading, reading comprehension, writing, socioeconomic level, Turkish.
Collections