Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumu öğrencilerine verilen fen eğitiminin tutum öz yeterlik ve motivasyon üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu (SHÇEK) bünyesinde bulunan öğrencilere verilecek fen eğitiminin fen'e yönelik tutumuna, öz yeterliliğine ve motivasyonuna etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla, öğrencilerin tutumunu, öz yeterliliğini ve motivasyonunu ölçemeye yönelik yazılı mülakat soruları geliştirilmiş olup, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine bu mülakat soruları, ön mülakat ve son mülakat şeklinde uygulanmıştır. Ön mülakat ve son mülakat arasında ise çocuklara 20 hafta fen eğitimi verilmiştir. Verilen eğitim kapsamında SHÇEK bünyesinde barınan 6. 7. ve 8. Sınıf öğrencilerine açık balık kavanozu, kelime ilişkilendirme, kavram karikatürleri, bilim çocuk oyun kartları, balık kılçığı, afiş hazırlama, şiir-kompozisyon yazdırma, beyin fırtınası gibi etkinlikler ve uygulamaları yapılmıştır. Araştırmada bütüncül çoklu durum deseni kullanılmış ve mülakat soruları açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan mülakat formu güvenirlik katsayısı 0,91 ve 0,62 arasında değişen 11 maddeden oluşmuştur. Ön ve son mülakat verileri toplanarak içerik analizi yapılmıştır. Mülakatlar sonucunda öğrencilere verilen fen eğitiminin tutum, öz yeterlik ve motivasyon üzerine olumlu etki bıraktığı görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları ışığında araştırmacı ve fen eğitimcilerine, fen eğitimine yönelik tutum, öz yeterlik ve motivasyonun artırılması için daha küçük yaşlardan itibaren fen eğitimine başlanması; öğrencilerin sınıftaki etkinliklere katılmaya teşvik edilmesi; fen dersleri kapsamında sadece teorik ve deney değil daha eğlenceli etkinlikler ve oyunlara yer verilmesi; ayrıca dersler planlanırken, öğrenci görüşleri göz önünde bulundurularak eğlenceli hale dönüştürülmesi önerilmektedir. This study investigates the effect of science education to be delivered to the students at the Social Services and Child Protection Agency (SSCPA) on their attitudes towards science, self-efficacy and motivation. As such, written interview questions were developed to measure the students? attitudes, self-efficacy and motivation, and through these questions, students in the secondary school (grades 6 to 8) were interviewed during the pre- and post-interview sessions. Between the pre- and post-interviews, the students were provided with 20 week science education. During the education, the students followed the curriculum through the activities and applications such as open fish jar, word association, concept caricature, play cards of science for children, herringbone, preparing posters, poem-essay writing and brain storming. The research design was determined as the integrated multi-case study, and the interview questions were composed of open-ended items. The interview form included 11 items, and the reliability was determined as between 0,91 and 0,62. The data collected during the pre- and post-interview sessions were subjected to content analysis. The findings showed that the science education provided to the students positively affected the students? attitudes towards science, self-efficacy and motivation. Considering these findings, it is suggested that in order to positively affect attitudes towards science education, increase self-efficacy and motivation, science education be provided to the students starting from the early ages. It is also put forward that students should be encouraged to actively participate in classroom activities and rather than merely theoretical and experimental activities, more importance should be given to the entertaining activities and plays. Moreover, while planning lessons, students? opinions should be taken into consideration so that science education can be more attractive to the students.
Collections