8. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki bilgilerinin epistemolojik inançlar açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, epistemolojik inanç ve akademik başarının 8. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusunda bilgi düzeyine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma modellerinden tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini Adana ilinde bulunan 15 ortaokul oluşturmaktadır. Örneklemde 823 8. sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin fen bilimleri dersine giren 15 fen bilimleri öğretmeni yer almaktadır. Öğrencilerin ısı ve sıcaklık kavram bilgilerini ve bu bilgiye etki eden değişkenleri belirlemek için `Isı ve Sıcaklık Öğrenci Kavram Testi`, Epistemolojik İnanç Anketi`, `Isı ve Sıcaklık Öğretmen Kavram Testi` ve `Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde nicel veri analizi yöntemleri kullanılmıştır.Bu analizler sonucunda öğrencilerin; ısı ve sıcaklık kavram bilgilerini epistemolojik inanç düzeyleri ve akademik başarı puanlarının birlikte ve birbirinden bağımsız olarak yordadığı, akademik başarı ve epistemolojik inanç düzeyleri arttıkça ısı ve sıcaklık kavramları bilgilerinin de da arttığı, ısı ve sıcaklık kavramları bilgi düzeyi ile epistemolojik inanç ölçeği alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca bu analizlerden öğretmenlerin; ısı ve sıcaklık kavram bilgileri yüksek olanların öğrencilerinin de ısı ve sıcaklık kavram bilgileri puan ortalamalarının yüksek olduğu, onlardan epistemolojik inanç düzeyleri yüksek olanların öğrencilerinin de epistemolojik inanç düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen tüm sonuçlar dikkate alınarak önerilerde bulunulmuştur. In this study, it is aimed to investigate of epistemological beliefs and academic achievement on the knowledge levels of 8th-grade students about heat and temperature. The research is in the survey model which is one of the quantitative research models. The sample of the study consists of 15 middle schools in the city of Adana. The sample consisted of 823 8th grade students and 15 science teachers who teach science courses these students. `Heat and Temperature Student Concept Test`, `Epistemological Belief Questionnaire`, `Heat and Temperature Teacher Concept Test` and `The exam of transition from primary to secondary education ` data collection tools were used as data collection tools to determine the heat and temperature concept knowledge level of the students and to determine variables which effects this knowledge level. Quantitative analyzes methods were used in the analysis of the data.From these analyses, it was revealed that heat and temperature concept knowledge was determined, epistemological beliefs and academic achievement scores predict each other independently or dependently, when the heat and temperature concepts knowledge increases, academic achievement and epistemological beliefs increase as well, there is a significant correlation between concepts knowledge level of heat and temperature and epistemological belief scale subscales. In addition to these analyses, it was revealed that if students had a high level of knowledge about heat and temperature test, their teachers also had higher level of knowledge on this test, and if students had higher levels of epistemological beliefs, their teachers had also high epistemological beliefs. Based on all the results obtained from the research, suggestions were made.
Collections