Matematik tarihi kullanımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı, hatırda tutma düzeyi ve motivasyonu üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf matematik dersi Ondalık Kesirler konusunun Matematik Tarihi kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarısı, hatırda tutma düzeyi ve motivasyonu üzerindeki etkilerini belirlemektir.Bu araştırma nicel araştırma desenlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı-deneysel araştırma desenindedir. Ayrıca Matematik Tarihi'nin matematik öğretiminde kullanılması ile ilgili deney grubundaki sınıf öğretmeninin görüşleri alınarak araştırmaya nitel bir boyut katılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılının ikinci yarısında Aydın ilinde farklı ilçelerdeki iki ilkokulun 4. sınıflarında okuyan deney ve kontrol gruplarını oluşturan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırma 26'sı deney grubunda ve 26'sı kontrol grubunda olmak üzere toplam 52 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubuna Matematik Tarihi kullanılarak, kontrol grubuna ise Matematik Tarihi kullanılmadan matematik öğretimi gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grubuna uygulama öncesi ve sonrasında Genç (2015) tarafından geliştirilen `Ondalık Kesirler Başarı Testi (OKBT)` ile Ersoy ve Öksüz (2015) tarafından geliştirilen `İlkokul Matematik Motivasyon Ölçeği (İMMÖ)` uygulanmıştır. Deney grubunda süreci gözlemleyen sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşme gerçekleştirilmiş, betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan deney ve kontrol gruplarının Ondalık Kesirler konusuna ilişkin hatırda tutma düzeylerini belirlemek amacıyla uygulamanın bitiminden sekiz hafta sonra `Ondalık Kesirler Başarı Testi (OKBT)` tekrar uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistiksel analiz yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Matematik Tarihi kullanımının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Ondalık Kesirler konusundaki akademik başarılarını, hatırda tutma düzeylerini ve matematik öğrenmeye yönelik motivasyonlarını önemli ölçüde yükselttiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca süreci gözlemleyen sınıf öğretmeninin Matematik Tarihi'nin matematik öğretiminde kullanımına yönelik görüşlerinin olumlu yönde olduğu görülmüştür.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Matematik Tarihi, Matematik Öğretimi,Motivasyon, Ondalık Kesirler The aim of this research is to determine the effect of using history of mathematics in order to teach the Decimal Fractions, an elementary school fourth grade course subject, on students' academic achievement, retention and motivation level. This study been structured in the form of quantitative and quasi-experimental design including pretest-posttest control group. In addition, this study exhibits a qualitative aspect based on views of classroom teacher partaking in experimental group regarding using the history of mathematics in math teaching.This study has been conducted in the second semester of 2014-2015 academic year with fourth grade students reclassified as experimental and control groups in two elementary schools of different districts in the city of Aydin. In total, 52 students, 26 of which for experimental group and remaining equal half for control group were participants of the research. In the experimental group math was instructed through using history of mathematics, as for the control group, it was instructed without using history of mathematics.Before and after the research practice AToD test (Achievement Test on Decimals) developed by Genc (2015) along with PSMMS (Primary School Mathematics Motivation Scale) developed by Ersoy and Oksuz (2015) have been implemented in both classes. In the experimental group, class teacher observed the process were interviewed through semi-structured form and the interview data were analysed descriptively. Achievement Test on Decimals has been implemented again after eight week following the research practice to determine retention level of Decimals in the experimental and control groups of research.Data obtained were analysed using SPSS 15.0 statistical analysis software. In this study following conclusion has been reached: The Use of History of Mathematics has considerably increased the level of student success, retention level of Decimals and motivation level towards mathematics. Furthermore views of a class teacher who has observed the process related to the use of history of mathematics in math teaching are positive.KEY WORDS: History of Mathematics, Mathematics Education, Motivation, Decimal Fractions
Collections