Drama temelli dijital hikaye anlatıcılığı programının 6 yaş çocuklarının bazı sosyal becerilerinin gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ana sınıfına devam eden altı yaş çocuklarının, bazı sosyal becerilerine drama temelli dijital hikâye anlatıcılığı programının etkisini belirlemek amacıyla yapılan yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırma 2016 – 2017 eğitim öğretim yılının birinci yarıyılında Aydın ili Efeler ilçesindeki resmi bir anaokulunda yapılmıştır. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubunda bulunan toplam 48 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. On hafta süren araştırmada, dersler deney grubunda drama temelli dijital hikâye anlatıcılığı programında yer alan etkinlikler ile kontrol grubunda okul öncesi programında yer alan etkinliklerle işlenmiştir. Ölçme aracı olarak deney ve kontrol grubuna `Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği` (Avcıoğlu, 2007) öntest – sontest olarak uygulanmıştır. Ayrıca deneysel müdahale programının öncesinde, öğrenciler hakkında bilgi edinmek amacıyla `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama araçlarından elde edilen verilerin çözümleri SPSS (23.0) paket programından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Grupların Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeğinden aldıkları puanlar arasında farklılaşma olup olmadığını belirlemek için kovaryans analizi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır.Sonuç olarak Sosyal Beceriler Değerlendirme Ölçeğinden elde edilen sontest puanları açısından deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ölçeğin dokuz alt boyutundan `Kızgınlık Davranışlarını Kontrol Etme ve Değişikliklere Uyum Sağlama Becerileri`, `Akran Baskısı ile Basa Çıkma Becerileri`, `Sözel Açıklama Becerileri`, `Dinleme Becerileri`, `Amaç Oluşturma Becerileri` ve `Görevleri Tamamlama Becerileri` alt boyutlarında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. `Kişiler Arası Beceriler`, `Kendini Kontrol Etme Becerileri` ve `Sonuçları Kabul Etme Becerileri` alt boyutlarında ise deney ve kontrol grubu sontest puanları açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır. In this quasi experimental study, the effects of drama based digital storytelling program to 6 age childrens' some social skills were investigated.The study was conducted at a public pre-school in the district of Efeler-Aydın in 2016-2017 academic year. The participants of the study were 48 students that were divided into an experimental group and a control group. In the study which lasted 10 weeks, activities in the drama based `Digital Storytelling` program were used in experimental group and activities in the pre-school curriculum were used in the control group.The measurement instrument `Social Skills Assessment Scale`(Avcıoğlu,2007) was given as a pre-test and post-test. In the beginning of the research, `Personal Information Form` was given to find out the characteristics of the experimental group and control group.In the study, the data obtained by `Social Skills Assessment Scale` was operated by statistics computer program SPSS 23.0. Covariance analysis was used to find out if there was a meaningful difference. The level of significance was p<.05.As a result, meaningful differences were observed in favor of the experimental group in terms of total points obtained from the Social Skills Assessment Scale.There was a significant difference in favor of the experimental group in terms of `Controlling the anger behaviour and the abilities of adapting to changes`,`Coping with the peer pressure`,`Verbal description skills`,`Listening skills`,`Creating aim skills` and `Completing the tasks skills` sub-scales scores.There was no significant difference among experimental and control groups in terms of `Interpersonal Skills`,`Self-Control Skills` and `Skills to Accept Results` sub-scales scores.
Collections