7. sınıf Türkçe dersinde ayrılıp birleşme tekniği (Jigsaw) kullanımının öğrencilerin tutum, erişi, öz-düzenleme becerileri ve bilginin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı 7. sınıf Türkçe dersi dil bilgisi konularından `Fiilde Yapı` konusunda ayrılıp birleşme IV tekniği kullanımının öğrencilerin erişilerine, öz-düzenleme becerilerine, derse yönelik tutumlarına ve öğrenmelerinin kalıcılığına etkisini incelemektir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Aydın ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Murat-İrem Delgen Ortaokulu 7. sınıf öğrencileri arasından belirlenen 36 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Çalışma, ön-test-son-test kontrol gruplu yarı deneysel desendedir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucu oluşturulmuştur. Ayrıca öğrencilerden veri elde etmek için Türkçe dersine yönelik tutum ölçeği ve algılanan öz-düzenleme becerileri ölçeğinden yararlanılmıştır. Son olarak kalıcılık hakkında bilgi edinmek amacıyla öğretimden altı hafta sonra öz-düzenleme becerileri ölçeği, Türkçe dersine yönelik tutum ölçeği ve bütün ölçme araçları uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. İstatistiksel verilerin çözümlenmesi ile deney ve kontrol gruplarının başarı testi puanları, derse yönelik tutumları ve öz-düzenleme becerileri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark görülmüştür. Bu sonuçlara göre Ayrılıp Birleşme Tekniğinin öğrencilerin erişilerine, derse yönelik tutumlarına, öz düzenleme becerilerine ve kalıcılığa önemli ölçüde katkısı olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Sözcükler: ĠĢbirlikli Öğrenme, Ayrılıp BirleĢme, Tutum,Kalıcılık, Dil Bilgisi The aim of this study was to investigate the effect of using Jigsaw IV instructional technique on students' academic achievement, self regulated learning skills, attitudes toward the lesson and retention in 'Structures of Verbs' unit of the 7th grade Turkish Grammar lesson. The study was implemented in the fall semester of 2016-2017 academic year with 36 students who are taught at a public school named Murat İrem Delgen Secondary School in Aydın. The study administered through a pre test-post test quasi experimental design with control group. As data collection tools, an achievement test was developed by the researcher after fulfilling the validit and reliability studies of the test. Besides, scales of the self regulated learning skills and attitudes toward the lesson were benefited to collect data from students. Lastly, in order to understand the retention of the knowledge, self regulated learning skills and attitudes toward the lesson, all instruments were administered after six weeks of the instruction. All data were subjected to refine through SPSS data analysis software. The results indicated that there was statistically significant mean differences between the experimental and control groups on achivement test scores, attitude scale towards the course and self regulation skills of the students in the favor of experimental group. It was concluded that the Jigsaw technique is quite effective on the academic success, attitude, self regulation skills of the students and permanance of them.Keywords: Cooperative Learning, Jigsaw, Attitude, Retention, Grammar
Collections