Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar bölümü müzik eğitimi anabilim dalı bireysel çalışma odalarının akustik özelliklerinin müzik eğitimine eğitimci ve öğrenci açısından yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI BİREYSEL ÇALIŞMA ODALARININ AKUSTİK ÖZELLİKLERİNİN MÜZİK EĞİTİMİNE EĞİTİMCİ VE ÖĞRENCİ AÇISINDAN YANSIMASI Ayça AŞMET KÖSE Yüksek Lisans Tezi Müzik Eğitimi Anabilim / Anasanat Dalı Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Nilgün SAZAK Temmuz 2004, XV +132 Sayfa Bu araştırma A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı bireysel çalışma odalarının hacim akustiği özelliklerinin müzik eğitimine eğitimci ve öğrenci açısından etkilerim incelemek, mevcut ve yeni yapılacak olan Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki bireysel çalışma odalarının akustik yapılanmasının sağlanmasında kaynak oluşturması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada; A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı bireysel çalışma odaları; 1 1 oda tipine ayrılmış ve bu odaların hacim akustiği özellikleri CATT- Acoustic v7.2 `Akustik Hesap ve Simülasyon Programf'yla `Prosistem Elektronics Inc.` tarafından incelenerek, oda içinde RASTI ( % ) ve yan odadaki SPL (dB) değerleri belirlenmiş bar grafik halinegetirilmiştir. Müzik Eğitimi Anabilim Dalı bireysel çalışma odalarının hacim akustiği özelliklerinin çalgı ve ses ile müzik yapmaya yeterli derecede uygun olmadığı görülmüştür.AİBÜ Eğitim Fakültesi GSEB Müzik Eğitimi ABD' de bireysel çalgı / ses alanında görev yapan 21 müzik eğitimcisine ve lisans 1.2.3.4.sınıf öğrencilerinden toplam 98 öğrenciye anket uygulanmış elde edilen verilerin frekans ve yüzdeleri değerleri tablolar halinde gösterilmiştir.Elde edilen verilere göre; AİBÜ Eğitim Fakültesi GSEB Müzik Eğitimi ABD eğitimci ve öğrencilerinin kullandıkları bireysel çalışma odaların akustik koşullarıyla ilgili bazı sorunlar yaşadığı belirlenmiştir. Araştırmada; A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı bireysel çalışma odalarının hacim akustiği özelliklerinin müzik eğitimine eğitimci ve öğrenci açısından etkileri ile ilgili bulgular yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur. Anahtar kelimeler : bireysel çalgı / ses eğitimi, bireysel çalgı / ses çalışma odası, yapı akustiği,hacim akustiği vı ABSTRACT ABANT İZZET BAYSAL UNIVERSITY FINE ARTS EDUCATION DEPARTMENT MUSIC EDUCATION DEPARTMENT `THE REFLECTION OF ACOUSTIC CHARACTERISTICS OF INDIVIDUAL STUDY ROOMS TO MUSIC EDUCATION ACCORDING TO THE PEDAGOGUES AND STUDENTS` Ayça Aşmet KÖSE Thesis of Post-graduate Music Education Department The consultant of the thesis: Associate Professor Nilgün SAZAK July, 2004, XV +132 page This survey has been done as a source to ensure the acoustic formation of the present and new individual study rooms of Abant İzzet Baysal University Fine Arts Education Department Music Education Department and to analyse the effects of volume acoustic characteristics of the individual study rooms according to the educationalists and students in Abant İzzet Baysal University Fine Arts Education Department Music Education Department. In this survey;the individual study rooms of Abant İzzet Baysal University Fine Arts Education Department Music Education Department have been separated into eleven room types and the volume acoustic characteristics of these rooms have Vllbeen examined with C ATT- Acoustic v7.2 'Acoustic Calculation and Simulation Programme ' by 'Prosistem Electronics Inc.' and defined as a bar graph the value of which has been defined RASTI % in the room and SPL (dB) in the next room. The volume acoustic characteristics of these individual study rooms of Music Education Department have been found inadequate to make music with instrument and sound. An inquiry has been applied to 21 music pedagogues working in individual instrument/sound field research and 98 students having education in l.,2.,3.,4. classes in Abant İzzet Baysal University Fine Arts Education Department Music Education Department and the frequency and percentage data gained from this inquiry has been shown as tables. According to data gained from this inquiry; that pedagogues and students of Abant İzzet Baysal University Fine Arts Education Department Music Education Department were having some problems with the individual study rooms they were using has been defined. In this survey; data concerning the reflections of the characteristics of individual study rooms according to the pedagogues and students in Abant İzzet Baysal University Fine Arts Education Department Music Education Department have been commented on and some proposals have been explained. Key words: individual instrument / sound education, individual instrument / sound study room, building acoustic, volume acoustic vm
Collections