Okul öncesi öğretmen adaylarının fene ve fen öğretimine yönelik tutumları ile bazı fen kavramlarını anlama düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenlerin fene ve fen öğretimine yönelik tutumları, etkili fen eğitimi içinönemli bir bileşen olarak anlaşılmaktadır. Araştırmalar öğretmenlerin fene yöneliktutumlarının yalnızca kendilerinin feni anlamalarını değil, aynı zamanda sınıftakiuygulamalarını da etkilediğini ileri sürmektedirler.Bu çalışmada, okul öncesi öğretmen adaylarının fene ve fen öğretimineyönelik tutumları ile bazı fen kavramlarını anlama düzeyleri arasındaki ilişkisiincelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu yedi üniversiteden toplam 231 okulöncesi öğretmenliği son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri FenBilgisi Tutum Ölçeği (FTÖ) , Fen Öğretimine Karşı Tutum Ölçeği (FÖYTÖ) ve FenKavramları Testi (FKT) olmak üzere üç farklı veri toplama aracından elde edilmiştir.Tüm veriler SPSS 10 paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve analizsonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının fene yönelik tutumları ile fenöğretimine yönelik tutumlarının olumlu olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarınınfene ve fen öğretimine yönelik tutumları arasındaki anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Ayrıca fene ve fen öğretimine yönelik tutumları ile fen kavramları testi puanlarıarasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: okul öncesi eğitim, fen eğitimi, fene yönelik tutum, fenöğretimine yönelik tutum, fen kavram bilgisi Teachers? attitudes towards science and science teaching have been regardedas one of the important components for effective science education. Researchsuggests that teachers? attitudes towards science teaching not only affect theirunderstanding of science, but also their thinking and classroom practices.In this study, investigation of the relationship between preschool pre-serviceteachers?attitudes towards science and a science teaching and their understaninglevels of some science concepts has been investigated. The sample consists of 231final year students in preschool education departments in seven Universities. Thedata was collected by administering three different data collecting instrumentsnamely Science Attitude Scale(SAS), Science Teaching Attitude Scale(STAS) andScience Concepts Test(SCT).The data then was analyzed by SPSS 10 computer package. The analysisshows that preschool pre-service teachers? attitudes towards science and scienceteaching are positive. It was also found that there is a statistically significantrelationship between preschool pre-service teachers? attitudes towards science andscience teaching and the level of their understanding of some science concepts.A statistically significant relationship was also found between participants? attitudestowards science and science teaching and their scores of science concepts test.Key Words: preschool education, science edutaion, attitude towards science, attitudetowards science teaching, science concept knowledge
Collections