Anadolu Güzel Sanatlar liselerinin müzik alanına öğrenci seçimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin müzik alanına ögrenciseçimlerinin uygulamadaki görünümüne bakılarak mevcut durum tespiti yapılmıs,Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapmakta olan müzik ögretmenlerininögrenci seçimi islemlerine yönelik görüs ve önerileri saptanmıstır. Ortaya çıkanbulgular ısıgında; alan uzmanlarıyla görüsülmüs ve gerekli durumlarda arastırmacıtarafından önerilerde bulunularak ögrenci seçiminin gelistirilmesine yönelik katkısaglanılması amaçlanmıstır.Arastırmanın evrenini, 2007 yılı itibariyle ülkemizdeki sayısı 54' ü bulanAnadolu Güzel Sanatlar Liselerinde müzik alanında uygulanmakta olan ögrenciseçimleri olusturmaktadır.Evreni temsil ettigi düsünülen örneklemi ise, Milli Egitim Bakanlıgı OrtaÖgretim Genel Müdürlügü tarafından tespit edilen 7 koordinatör Anadolu GüzelSanatlar Lisesinde müzik alanında uygulanmakta olan ögrenci seçimleriolusturmaktadır. Seçilen okulların koordinatör okul olmasından yola çıkarak, evrenitemsil edebilecek veri grubuna ulasılabilindigi düsünülmektedir.Betimsel tarama modeli kullanılan bu çalısmada veriler; dokümanincelemesi, anket ve görüsme araçlarıyla elde edilerek SPSS 10.0 programı ilebetimsel istatistik yöntemleriyle analiz edilmis ve elde edilen bulgulartablolastırılmıstır.Arastırmada; mevzuat, basvuru, yetenek sınavı ve içerigi, kontenjanbaslıklarında özetle asagıdaki sonuçlara ulasılmıstır.Arastırmanın devam ettigi süreçte, mevzuat ile ilgili degisiklikler yapılmıstır.Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri basvuru sartlarında yer alan, ?ilkögretim okulunu oyıl bitirenlerden; diploma notu en az 3.00 olması sartı aranır? ibaresi yeni yönetmelikve genelgede yer almamaktadır. Basvuru sartları ile ilgili, örneklem gruplarınınönerilerine göre; ögrenci seçme basvuru sartları okulun kurulus gerekçeleriyleörtüsmeli, fiziksel ve bedensel engeller titizlikle incelenmeli ve basvuru sartı olarakdiploma notu tekrar yürürlüge konulmalıdır.Örneklem grubunu olusturan müzik ögretmenleri, ögrenci alımı içinhazırlanılan takvimi, ögrenci seçimi için uygun bulmamaktadır. Bu konuyla ilgiliolarak; mevsim sartlarının sınav komisyonlarını ve ögrenci adaylarını olumsuzetkiledigi bildirilmis ve sınavların Haziran ve Eylül aylarını degerlendirecek biryapıda gerçeklestirilmesi için önerilerde bulunulmustur.Sınav formatının merkezi bir çalısma ile genel çerçevesinin belirlenmesindeyarar görülmektedir. Bu çerçeve formatın ilgili yönetmeliklerde yer bulmasısaglanmalıdır.Örneklem grubunu olusturan müzik ögretmenleri, 2006-2007 ögrenciseçimine basvuran adayları; sayısı ve yetenek sınavına hazır bulunusluk düzeyleribakımından yetersiz bulmuslardır. Bu konuyla ilgili, ögrenci seçimi için yetistirmekurslarının açılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin tamamının yetenek sınavı ile ögrencialdıgı ve yine tamamının bu sınavları, sözlü ve uygulamalı olarak gerçeklestirdiklerigözükmektedir.Yetenek sınavının niteligine iliskin olarak örneklem gruplarının görüs veönerilerine göre; ülkemizde gerçeklestirilen yetenek sınavları, sadece yetenegi degilaynı zamanda yeterlilikleri ölçme üzerine yapılandırılmıstır ve uygulanmaktadır.Yetenek sınavının içerigine iliskin olarak koordinatör okullarda, müzikselisitme ve yineleme becerisi/ müziksel bellek, müziksel çalma ve müziksel söylemealanlarında yoklamalar yapılmaktadır. Bu yoklama alanlarının haricinde ise ikiAGSL' de farklı uygulamalar göze çarpmaktadır. Bununla beraber bu içeriklerinisimlendirilmesi, puanlanması ve degerlendirilmesi hususunda çok farklıuygulamalar yapılmaktadır.Büyüksehirler haricindeki Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde kontenjansayılarının doldurulamadıgı ve özellikle 2005-2006 egitim ögretim yılında kontenjansayısında eksiklikler yasandıgı gözlenmektedir. Kontenjan sayısı olarak belirlenilen24 sayısı uygun bulunmakla beraber bazı okullarda yetersiz basvuru sayısı nedeniylebu sayı doldurulamamaktadır. Ankara, stanbul, zmir gibi sehirlerimizde ise 24sayısı müzik ögretmenlerince büyük oranda yetersiz bulunmaktadır.Örneklemi olusturan müzik ögretmenleri kontenjan sayısının kayıt ve kabulyoluyla tamamlanması görüsüne katılmamaktadırlar. In this study, current state was determined by means of looking at theappearance in the application for choosing students to Music Branch of AnatolianHigh School of Fine Arts, the opinions and suggestions of the teachers? at AHSFAabout choosing students were determined and interpreted. In the light of the findings,experts of field were interviewed and it is aimed at contributing to the developmentof student selection by means of suggestions by the researcher.Student selections applied at Music Branch of Anatolian High School ofFine Arts, the number of which reached 54 by 2007, formed the universe of thestudy.The sampling of the study which is thought to be the representative of theuniverse was composed of student selections which are being applied at 7Coordinator Anatolian High School of Fine Arts determined by the Ministry ofEducation General Directorate of Secondary Education. Taking into considerationthe fact that the selected schools' being coordinator, it is thought that enough datawas obtained which is the representative of the universe.In this study, in which descriptive research model was used, data wasobtained by means of scanning, survey and interview tools, analyzed using SPPS10.0 with descriptive statistics methods and the findings were converted into tables.In this study, the following results were found under the titles regulation,application, Special Skills Examination and its content, and quota.Some changes were made about the regulations while this study was beingcarried out. The item ?It is required that the General Point Average (GPA) is at least3.00 for the students graduated from a primary school? which is one of the items forapplication requirements of Anatolian High School of Fine Arts is no longeravailable in recent regulations and circular. According to the suggestions of samplinggroups, the applications requirements should overlap with the rationale forfoundation of the school, physical barriers should be examined closely and GPA as arequirement for application should be put into operation again.Music teachers who composed the sampling group found that the calendar forthe selection of students is not appropriate for student selections. About this issue, itwas stated that the conditions of the season have negative effect on the examcommittees and student candidates and some suggestions were made for the fact thatexaminations should cover the evaluation of June and September.It is useful to determine the general frame of examination format with acentralized workshop. This format should be put into operation in the newregulations.Music teachers who composed the sampling group found that the candidatesapplied in 2006-2007 is not enough in terms of their number and level of readiness.About this issue, there is a need for the courses preparing students for theexaminations.It was observed that all Anatolian High School of Fine Arts Schools acceptstudents through Special Skills Examination and all these examinations areconducted through oral exams.According to the opinions and suggestions of sampling groups about thequality of Special Skills Examinations, the ones conducted in our country arestructured and applied for not only the evaluation of skills but also the proficiencylevels of candidates.About the content of the Special Skill Examination, evaluations in the field ofmusical hearing and repeating skill/musical memory, musical playing and musicalsinging are made in coordinator schools. In addition to these evaluation fields,different applications were observed in two Anatolian High School of Fine ArtsSchools. Moreover, many different applications were made about the naming,grading and evaluations of these content.In Anatolian High School of Fine Arts Schools except for the metropolitanones it was observed that the quota could not be reached and especially in 2005-2006Educational Year there were not enough students at schools. The number 24 whichwas determined as the quota was found to be appropriate but this number cannot bereached at some schools as a result of insufficient applications. Besides, the number24 was found to insufficient by the music teachers in some cities like Ankara,stanbul and zmir.Music teachers who composed the sampling group did not agree on thecompletion of quota numbers through application and acceptance way.
Collections