Zihinsel engelli öğrenciler için müzik terapi yöntemine göre hazırlanan sosyal beceri öğretim programının etkililiğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, zihinsel engelli öğrenciler için müzik terapi yöntemine göre hazırlanan sosyal beceri öğretim programının, zihinsel engelli öğrencilerin, başkalarını oyun oynamaya davet etme, başkalarından aldığı eşyayı geri getirme ve üstlendiği görevi yerine getirme sosyal becerilerini öğrenmelerinde, müzik terapinin etkili olup olmadığını ortaya koymaktır.Öğretim etkililiğini belirlemede Tek Denekli Araştırma Modellerinden, Denekler Arası Çoklu Yoklama Modeli deneysel desen kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan bir ildeki, eğitim uygulama okulu ve iş eğitim merkezine devam eden, orta düzeyde zihinsel öğrenme yetersizliği olan, dokuz öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma grubunu belirlemek için, Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan bir ildeki, eğitim uygulama okulu ve iş eğitim merkezinde devam eden öğrencilerden, ön koşul becerilerine sahip olan öğrenciler tespit edilmiştir.Sosyal beceri (4?6 yaş) değerlendirme ölçeğini doldurularak ön test verileri toplanmıştır. Hedef sosyal beceriler olan; başkalarını oyun oynamaya davet etme, başkalarından aldığı eşyayı geri getirme, üstlendiği görev ya da görevleri yerine getirme becerilerinin, müzik terapi yöntemine dayalı öğretim planları geliştirilmiştir.Hazırlanan öğretim programları hafta içi her gün 30?35 dakikalık oturumlar şeklinde toplam 5 oturum olarak uygulanmıştır. Öğretim oturumları sonrasında araştırma grubu öğrencilerin devam ettiği zihinsel engelli sınıf öğretmeninden, sosyal beceri değerlendirme ölçeğini tekrar doldurması istenmiştir. Öğretim oturumları sonunda, izleme oturumları yapılmıştır.Araştırma sonucunda, müzik terapi yöntemi doğrultusunda hazırlanan sosyal beceri öğretim programının etkili olduğu izlenimi vermektedir.Anahtar kelimeler: Zihin Engelli, Müzik Terapi Öğretim Yöntemi, Sosyal Beceri. This research aims to analyse the affectiveness of social skills education program that is designed through musical therapy method for mentally disabled students. This research aims to analyse, ınviting others to play games, bringing back the objects that he/she barrowed, fullfilling the duties are music therapy effective in improving their skills, or not.This research uses the multi-survey among the experimentals modal experimery style which is a kind of single experimental research modals in order to determine educational effectiveness.The working group of the research consists of nine students that have middle level mentally learning inability and go to West Part of Black Sea Region in the education application scholl and vocational education center. This research working group, that have preconditional skills and chosen among the students of the education application and vocational education center in the West Part of Black Sea Region province.By filling in the social skills (4-6 years old) estimation scale the pre-testing data are brought together. The intervention programs were developed the students with mental retardation , ınviting others to play games, bringing back the objects that he/she barrowed, fullfilling the duties are which were the target skills of this study.In order to reach the social skills education target, learning programs throgh musical theraphy method were perepared. This learning program was applied in week days for 5 times in 30?35 minutes classes. After the classes the teacher of the nine students is allowed to fullfill the social skills estimation scale again. At the end of intervention settings, follow-up settings were conducted.As a result of the research it was observed that the social skills education program prepared through musical therapy method is affective.Key Words: Mentally Disabled, Musical Therapy Education Method, Social Skills.
Collections