Tedarik zinciri yönetiminde kargo hizmetleri memnuniyetinin online satın alma davranışına etkisi: İzmir ili uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada tedarik zinciri yönetimi halkalarından biri olan kargo hizmetlerinden duyulan memnuniyetin online satın alma davranışı üzerine olan etkisi incelenmiştir. Bu kapsamda katılımcılara, demografik sorular, kargo hizmet performansını ölçmeye yönelik SERVPERF ölçeğine göre hazırlanmış kargo ölçek soruları ve online satın alma davranışlarını ölçmeye yönelik bazı sorular yöneltilmiştir. Çalışma İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi ile İzmir Karşıyaka ilçesinde yürütülmüştür. Hazırlanan anket katılımcılara rastgele yöneltilmiştir. Sonuçlar SPSS aracılığı ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Katılımcıların cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu, çalışma durumu ve aylık gelirlerine göre farklılıkları incelenmiştir. Yapılan incelemede hem kargo hizmet performansı açısından hem de kargo memnuniyeti ve online satın alma davranışı açısından demografik özellikler açısından bazı farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmada kargo hizmet performansının kargo memnuniyetine etkisi ve online satın alma davranışına etkisi incelenmiş ve belli bir düzeyde etki tespit edilmiştir. Diğer taraftan kargo memnuniyetinin online satın alma davranışına etkisi incelenmiş ve az da olsa bir etkisi olduğu saptanmıştır. Üretilen hipotezler neticesinde de belirtilen faktörler açısından birçok hipotez doğrulanmıştır. In this study, it has been researched satisfaction's of cargo services effect which is one of the supply chain circles on online buying behavior. In this scope, it has been directed some questions to the participants about demographic, cargo scale which is prepared in accordance with SERVPERF scale for measuring cargo service performance and some question about online buying behaviour for measuring online buying behaviours. Study has been conducted on people studying at İzmir Katip Çelebi University and people living in Karşıyaka/İzmir. Prepared questionnaire has been directed randomly to the participant. Results are analyzed and interpreted with the help of SPSS. It has been analyzed differences according to participants' gender, age, marital status, educational status, employment status and monthly personal income. It has been determined some differences in terms of both cargo service performance and satisfaction of cargo services and online buying behaviours according to demographic conditions in this study. It has been researched effect of cargo service performance on satisfaction of cargo services and over online buying behavior and it has been determined at a certain level effect. On the other hand, it has been researched effect of satisfaction of cargo services on online buying behavior and it has been determined few effect. As a result of generated hypothesis, many hypothesis has been confirmed in terms of specified factors.
Collections