Analyzing the financial statements of tourism firms: Evidence from Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm olgusu insanlığın var oluşundan bu yana çeşitli şekillerde meydana gelmiş fakat bugünkü halini ikinci dünya savaşından sonra almıştır. Günümüzde turizm ülke ekonomisine katkı yapan en önemli sektörlerin başında gelmektedir. Ülke istihdamına ve ödemeler dengesine sağladığı katkılarla önemi gün geçtikçe daha artan turizm sektörü sermaye piyasaları tarafından da yakından takip edilmektedir. Durağan varlık kullanımının fazla olduğu bu sektörde kararlarında doğru şekilde alınıp, uygulanması gerekmektedir. Şirket yöneticilerinin ve hissedarların şirketlerin finansal yönetiminde ve yatırımlarıyla ilgili alacakları kararlarda finansal analizlerin etkileri büyüktür. Bu çalışmanın amacı BIST turizm endeksinde yer alan altı turizm firmasının 2012-2016 yılları arasındaki finansal performanslarını ve yapısını analiz etmektir. Yatay analiz, dikey analiz ve oran analizin kullanıldığı bu amprik çalışmada turizm şirketlerinin finansal yapıları ve performansları değişik açılardan incelenmiştir. Aynı zamanda yapılan analizlerin sonucunda tasarruf sahipleri ve turizm şirket yöneticilerinin alacakları yatırım ve yönetimsel kararlara ışık tutulması amaçlanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde turizm'in tanımı, tarihçesi ve ekonomi ile ilişkisine değinilmiştir. İkinci bölümde finans ile ilgili konulara değinilmiştir. Son olarak ta BIST'e kote olan altı turizm firmasının analizleri yapılmıştır. The phenomenon of tourism has been taking shape in various forms since the existence of mankind, but it has taken its present form-stuation after the second world war. Today, tourism is one of the most important sectors contributing to the country's economy. The increasing tourism sector is closely followed by capital markets with its contribution to country employment and payment equilibrium. In this sector where the use fixed assets is high, decisions must be taken correctly and applied. The impact of financial analysis on the decisions of the company's managers and shareholders regarding their financial management and investments is significant. The purpose of this study is to analyze the financial performance and structure of the six tourism companies listed on the BIST tourism index between 2012-2016. In this empirical study where horizontal analysis, vertical analysis and ratio analysis are used, financial structures and performances of the tourism companies are examined from different perspectives. At the same time, it is aimed to shed light on investment and managerial decisions of tourism company managers and stockholders as a result of the analyzes made. In the first part of the study, the definition of tourism and its relation with history and economics is mentioned. In the second part, financial issues are addressed. Finally, financial performance and positions of six tourism companies listed on BIST are analyzed.
Collections