Hastane ve hekim tercihinde sosyal medyanın etkisine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde gelişen bilgi teknolojileri ve sosyal ağlar etkisi ile sosyal medya hem bireyler hemde kurumlar için önemli bir iletişim aracı haline gelmiştir. Bu araştırmada; sağlık hizmetleri tanıtımında ve sağlık iletişiminde sosyal medyanın kullanılması, sağlık ile ilgili sosyal medya kanallarında yapılan haber, bilgi ve paylaşımların, hastane ve hekim tercihlerine etkisi incelenecektir.Çalışmada ilk olarak sosyal medya ve sosyal medya kanalları ile ilgili genel bilgilere yer verilmiş, sonraki bölümde sağlık iletişiminde sosyal medya paylaşımlarından bahsedilmiştir. Sağlık kurumları ve hekimler tarafından sosyal medya kanalı ile yapılan paylaşımlar ve sosyal ağlar kanalı ile yapılan iletişimin; sağlık hizmeti alma kararına etkisi incelenmiştir. Sağlık sunucularının tanıtım ve sağlık iletişiminde sosyal medya kullanımının yanısıra sağlık ile ilgili sosyal medya ortamlarında paylaşılan şikayet ve önerilerin sağlık hizmeti alma ve sağlık sunucusu seçme kararına etkisine yer verilmiştir. Hastane ve hekim tercihinde sosyal medya kanallarının kullanımını incelemek üzere yapılmış olan bu araştırmada ilgili verilerin elde edilmesinde veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi uygulanmıştır. 500 kişiye uygulanan ankette hastane seçiminde sosyal medya kullanım durumu %59,8 ve hekim tercihinde sosyal medya kullanım durumu %64,4 oranında bulunmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, hekim ve hastane tercihi öncesi sosyal medyada yer alan tanıtım ve paylaşımlara önem veren bireylerin, sağlık hizmeti sonrasında da memnuniyet durumları ile ilgili bilgileri sosyal medyada paylaşma potansiyelinin yüksek olduğu görülmüştür. Social media has become an important means of communication for both individuals and institutions due to the influence of developing information technologies and social networks nowadays. In this research; use of social media for the introduction to the health services and healthcare communication, and effect of news, information and sharing at the social media channels on preference in choosing doctors and hospitals will be examined. General information on social media and social media channels is provided at the first section of this study, and healthcare communication within the social media sharing is mentioned at the following section. The effect of the sharing done via social media channels and communications performed through social networks by medical institutions and doctors on the decision of taking healthcare service is examined. Besides introduction of healthcare providers and use of social media for healthcare communication, the effect of the healthcare complaints and suggestions shared at the social media on the decision of receiving medical service and on the selection of the healthcare provider is mentioned. A survey methodology is conducted as a means of data collection method to gather the related information for this study which examines the use of social media channels in the selection of hospitals and doctors. Results of this survey applied to 500 people showed that the effect of use of social media on the selection of hospital is 59.8% and the effect of use of social media on the selection of doctor is 64.4%. According to these results, individuals who pay attention to the social media introductions and sharing prior to the selection of hospital and doctor are also found being more likely to share the information regarding their levels of satisfaction at the social media after receiving health services.
Collections