İşbirlikli öğrenme yaklaşımı ile yapılan toplu bağlama öğretiminin performans ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme yaklaşımı ile yapılan toplu bağlama öğretiminin öğrencilerin bağlama çalma performansı ve bağlama dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkilerini belirlemektir.Araştırma, 2009 ? 2010 eğitim-öğretim yılında, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında daha önce hiç bağlama eğitimi almamış 22 lisans 2. sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Kontrol ve deney gruplarında 11'er öğrenci yer almıştır.Araştırmada ?öntest ? sontest kontrol gruplu desen? ve ?sontest kontrol gruplu desen? kullanılmıştır. Deney sürecinde kontrol grubuyla haftada 2 ders saati olmak üzere 5 hafta boyunca toplu bağlama öğretimi, deney grubuyla yine haftada 2 ders saati olmak üzere 5 hafta boyunca işbirlikli öğrenme uygulamalı toplu bağlama öğretimi yapılmıştır. Deney grubunda işbirlikli öğrenme yaklaşımının Birleştirme I tekniği kullanılmıştır. Her iki grupta aynı hedefler doğrultusunda, bağlamada başparmak kullanımı, bağlamada aksak usullerin çalınması ve bağlamada transpoze çalma konularını kapsayan 5 türkü öğretilmiştir.Öğrencilerin bağlama dersine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla araştırmanın başında ve sonunda araştırmacı tarafından geliştirilmiş Bağlama Dersi Tutum Ölçeği uygulanmış, bağlama performanslarını saptamak amacıyla araştırmanın sonunda yine araştırmacı tarafından geliştirilmiş Bağlama Performansı Değerlendirme Formu kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, işbirlikli öğrenme yaklaşımı ile yapılan toplu bağlama öğretiminin, toplu bağlama öğretimine göre öğrencilerin bağlama performansları üzerinde ve bağlama dersine ilişkin tutumlarında anlamlı bir fark oluşturmadığı, ancak deney grubunun bağlama dersine ilişkin tutumlarında anlamlı düzeyde bir fark oluşturduğu bulunmuştur. The aim of this study is to determine the effects of group bağlama instruction with cooperative learning approach on the performance of students? playing bağlama and attitude towards bağlama course.The study was carried out on 22 second year-class students who hadn?t ever had bağlama course before at Music Education Department at Fine Arts Department, Abant İzzet Baysal University in 2009-2010 Academic Year.In this study, ?pre test ? post test control group design? and ?post test control group design? were used. During the study, 2 hours of group bağlama instruction for five weeks was carried out with the control group and 2 hours of group bağlama instruction with cooperative learning for five weeks was carried out with the experiment group. In the experiment group, Jigsaw I technique of the cooperative learning approach was used. In both experiment and control group, five folkssongs including using thumb while playing bağlama, playing irregular meters with bağlama and transposition with bağlama were taught to students in accordance with the same aims.In order to determine the attitudes of students towards bağlama course, Attitude Scale Towards Bağlama Course developed by the researcher was used; in order to determine bağlama performance of the students at the end of the study, Bağlama Performance Assessment Questionnaire developed by the researcher was used.At the end of the study, that group bağlama instruction with cooperative learning approach didn?t make any statistical difference on students? bağlama performance and attitudes towards the bağlama course but there was a meaningful difference on the attitudes of experiment group students towards bağlama course were determined.
Collections