Dispne nedeni ile acil servise başvuran hasta senaryoları ile hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma, dispne nedeni ile acil servise başvuran hasta senaryoları ile hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarının değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirildi.Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın ilk bölümü 22.02.2016 – 30.02.2016 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmada benzer içerikte triyaj eğitimi alan öğrenciler evreni oluşturdu. Örneklemi ise araştırmaya katılmaya istekli öğrencilerden simülasyon laboratuvarında uygulama eğitimi alan (simülasyon uygulanan grup, n=38) ve almayan simülasyon uygulanmayan grup, n=38) iki grup öğrenci oluşturdu. Veri toplama aracı olarak; Kişisel bilgi formu, Çalışma değerlendirme formu kullanıldı. Veriler, çalışmaya katılan öğrencilerin senaryolar (Pnömotoraks, KOAH) üzerinden, hastaların acil servise başvuru şikayeti ile verilen vital bulguların (tansiyon, nabız, solunum sayısı, ateş ve SPO2, akciğer sesleri) birlikte değerlendirilmesi sonucunda doğru triyaj alanını seçmesi istendi. Araştırmaya katılan 76 öğrenciye ilişkin veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17 istatistik yazılım paket program ile değerlendirildi. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin, Pnömotoraks senaryosunda tüm öğrencilerin n=48'i sarı triyaj kartı seçerek doğru cevabı vermiştir. KOAH senaryosunda ise tüm öğrencilerin n=58'i kırmızı triyaj kartı seçerek doğru cevabı vermiştir (N=76). Simülasyon uygulanan ve uygulanmayan grup arasında her iki senayoda triyaj kartı seçiminde istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır (Pnömotoraks; p=0.154, KOAH p=0.280). Solunum çabası değerlendirmede ise; simülasyon uygulanmayan grup istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p=0.006). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin dispne nedeni ile acile başvuran hastaya doğru triyaj uygulamada başarılı oldukları, aldıkları uygulama eğitimine bakmaksızın, başarı oranlarının paralel olduğu belirlendi. Çalışmanın geliştirilerek farklı senaryolar ile tekrarlaması önerilmektedir. Aim: This research was carried out to evaluate the triage practices of nursing students about patient scenarios applying dyspnea in the emergency services. Material and Method: The first part of the research was conducted between 22.02.2016 - 30.02.2016, and the students who received triage education in the similar content formed the universe. The sample consisted of two groups of students who were practicing in the simulation lab (simulation group, n = 38) and non-simulated group (n = 38) who were willing to participate in the research. Personal information form and study evaluation forms were used to obtain data. Students who participated in the study were asked to select the correct triage area as a result of evaluation of the vital findings (blood pressure, pulse rate, number of breaths, fever and SPO2, lung sounds) given by the patients with complaints of emergency service application through the given scenarios (Pneumothorax, COPD). The data of 76 students participating in the study were evaluated by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17 statistical software package program. Results: In the pneumothorax scenario, 48 of all students selected the yellow triage card and gave the correct answer. In the COPD scenario, 58 of all students gave the correct answer by choosing the red triage card (N = 76). There was no statistically significant difference in the selection of triage cards between the two groups (pneumothorax, p = 0.154, p = 0.280). Statistically significant difference was found in the group that did not use the simulation when assessing respiratory effort (p=0.006).Conclusion: It was seen that the nursing students were successful in applying triage to the patients who were suffering from dyspnea. Regardless of the application training they received, it was seen that the success rates were parallel. It is suggested that the work be improved and reproduced with different scenarios.
Collections