İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretiminde okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin gelişmesinde karikatürün etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretimde Türkçe öğretiminde 2005?te yapılan program değişikliği ve bu programın temel dayanağı olan yapılandırmacı yaklaşımın da ilkeleri göz önüne alınarak görsel okumanın, görsel düşünmenin ve karikatür kullanımının üzerinde durulmuştur. Ayrıca ilköğretimde Türkçe öğretiminde beceri alanlarındaki kazanımlara yönelik istendik davranış geliştirmede karikatür kullanımının geleneksel yöntemle karşılaştırılması yapılmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.Türkçe öğretiminde karikatürün kullanımının faydalarını göstermek amacıyla 7. sınıf Türkçe programının bir teması olan `Doğa ve Evren` temasına ilişkin olarak farklı dil becerilerine yönelik karikatürler çeşitli kaynaklardan derlenerek öğretme sürecinde kullanılmış ve bu materyalin öğrenme sürecine katkısı araştırılmıştır.Araştırmanın uygulaması, 2010-2011 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde araştırmacının görev yaptığı Fidan Demircioğlu İlköğretim okulunda 7.sınıfların iki farklı şubesindeki toplamda 82 öğrenci örneklemi üzerinde yapılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Kontrol ve deney gruplarının seçimi random (rastgele) bir şekilde yapılmıştır. Kontrol ve deney gruplarında araştırmaya konu olan beceri alanlarında seviye denkliğini belirlemede bir ön test yapılmıştır.Çalışmada 7. sınıf Türkçe dersi programında yer alan ?Doğa ve Evren? teması işlenişi esnasında deney grubunda öğretim materyali olarak karikatür kullanılmıştır, kontrol grubunda ise karikatür kullanılmamıştır.Araştırmanın sonuçları t-testi ile elde edilmiştir.Analizlerin sonucunda, Türkçe dersinde karikatür kullanılarak hedeflenen kazanımlara ulaşmada deneysel gruptaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere oranla okuduğunu anlama ve yazma beceri alanlarında daha başarılı oldukları sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: görsel düşünme, görsel okuma, iletişim, karikatür ve eğitim, karikatürün Türkçe öğretiminde kullanımı This study is based on the revision of Turkish learning program in the elementary education in 2005, and considering the program?s basic constructivist approach principle it has been focused on the visual reading, visual thinking and the use of cartoon. In addition, the use of the cartoons to develop the desired behavior in the areas of primary education in Turkish teaching skills has been compared with traditional teaching methods and the results were evaluated.In order to indicate the benefits of the use of cartoons in Turkish teaching, various cartoons for different language skills related to `Nature and the Universe`, which is a theme in the 7th grade of the Turkish program, have been compiled from various sources and used in the process of teaching and learning to investigate the contribution of these materials.This research has been carried out in the second term of 2010-2011 school year in Fidan Demircioğlu Elementary School where the researcher works as a teacher. The sampling group has been chosen from two different branches of the 7th grade in total of 82 students. Experimental method with control group has been used in this study. Both groups have been selected randomly. There has been a preliminary test to determine the equivalence of the level in skill areas which are subject to the control and experimental groups.During the lesson of `Nature and the Universe` in the 7th grade, cartoons have been given to the students as teaching materials whereas control group have not. The results were obtained with t-test.As a result, it has been concluded from the analysis that the use of cartoons during class has more effective role in gaining the desired educational attainment in terms of reading comprehension and writing skills compared to the control group. Keywords: visual thinking, visual reading, communication, cartoons and education, use of cartoons in Turkish teaching
Collections