Klasik batı müziği eğitimi veren devlet konservatuvarı müzik lisans öğrencilerinin müzikal beğenileri ve müzik dinleme alışkanlıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, klasik batı müziği eğitimi veren devlet konservatuvarlarında okuyan öğrencilerin müzikal beğenilerini ve müzik dinleme alışkanlıklarını çeşitli değişkenler açısından değerlendirmek ve mevcut durumu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Konservatuvarlar, ülkemizde sanatçı yetiştirmek amacıyla kurulmuş eğitim kurumlarıdır ve geleceğin sanatçılarının müzikal beğenilerinin oluşumundaki etmenleri tespit etmek de araştırmanın amaçları arasındadır.Araştırma, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve Eskişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda 2013-2014 eğitim-öğretim yılının 2. Döneminde öğrenim gören müzik lisans öğrencileriyle sürdürülmüştür. Gerekli verileri toplayabilmek için, öğrencilere kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Verilerin işlenmesinde, SPSS 15.0 kullanılmıştır. Tanımsal istatistiklerden dağılım ölçüleri olan frekans ( f ) ve yüzde ( % ); bazı bulgular arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmek için ise parametrik olmayan testlerden Ki-Kare Bağımsızlık testi yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin dinlemeyi tercih ettikleri müzik türlerinde, en fazla eğitimini almış oldukları müzik türlerini dinledikleri, şarkıcı seçimlerinde ise müzik eğitimi almış kişileri tercih ettikleri tespit edilmiştir. Ayrıca en fazla dinledikleri bestecilerin W. A. Mozart, J. S. Bach ve L.v. Beethoven olduğu ve yorumcu seçimlerinde Türk bestecileri birinci sırada tercih ettikleri saptanmıştır. Dinlemeyi tercih ettikleri dönemlerin ise Romantik Dönem ve Klasik Dönem olduğu saptanmıştır. Bunun yanı sıra okulda almış oldukları eğitimin müzik tercihlerindeki seçimlerini ilk sırada etkilediği ve okuldaki öğrenimleri esnasında dinlemeyi tercih ettikleri müzik türlerinin değişikliğe uğradığı tespit edilmiştir.Konservatuvar öğrencilerinin müzikal beğeni durumlarının cinsiyet, ailede müzisyen olma durumu, okul dışında müzik yapma ve eğitimini aldıkları estruman değişkenlerine göre incelendiğinde, anlamlı fark bulunmadığı; müzik dinleme alışkanlıklarında ise bu değişkenlere göre bazı bulgularda anlamlı farkların olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. This study aims to evaluate music preferences and habits of listening to music of university students who study in state conservatories where classical music is taught in accordance with certain variables and to present an analysis of the existing state. Conservatories are educational institutions set up for the purpose of educating artists and performers, and thus it is also aimed to determine the factors affecting musical preferences of future artists and performers. The study was carried out on Bachelor's Degree students of Music Departments of Hacettepe University Ankara State Conservatory, Zonguldak Bülent Ecevit University State Conservatory, and Eskişehir Anadolu University State Conservatory throughout the Spring Semester of 2013- 2014 academic year. In order to collect the necessary data, a questionnaire consisting of completely structured and open ended questions was conducted. SPSS 15.0 was used for data processing. For descriptive statistics, frequency (f) and percentage (%) measures of dispersion were used, and Chi-Square Independency Test was applied to determine whether there existed a significant correlation between some of the findings. The results of the study show that students most often prefer the kinds of music they are taught, and the fact that the performer was educated in music is a key factor in their choice of performers. Moreover, it was found that students listen to W. A. Mozart, J. S. Bach, and L. v. Beethoven the most, and that they choose to listen to Turkish performers the most. Students most often prefer pieces from Romantic and Classical Era, and it was found that the kind of music they are taught at school affected their choices of music the most, and that the kinds of music they preferred to listen to changed during their course of study. When musical preferences of conservatory students were analysed according to gender, whether there are musicians in their families, whether they perform music outside school, and the instruments they are taught, no significant difference was found. However, there were significant differences in some of the findings when the same variables were compared to students' habits of listening to music.
Collections