Örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin incelenmesi (Zonguldak ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik düzeylerini tespit ederek, iki değişken arasında anlamlı ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın örneklemi 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Zonguldak il merkezinde bulunan okullarda görev yapan 474 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler SPSS 21.0 ve Lisrel 8.72 programları kullanılarak istatistiksel işlemlerle analiz edilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak Gökhan Kahveci ve Zülfü Demirtaş tarafından geliştirilen Ögütsel Adalet Ölçeği ile Danovan, Drasgow ve Munson(1998) tarafından geliştirilerek, Wasti (2001) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Örgütsel Sessizlik Ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonunda öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik algıları arasında yaş, cinsiyet, kıdem, yöneticiyle çalışma yılı ve mezun olunan okul türü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır. Örgütsel adalet ile örgütsel sessizliğin alt boyutlarının ( okul ortamı, duygu, sessizliğin kaynağı, yönetici ve izolasyon) tamamı arasında orta düzeyde anlamlı ilişki bulunduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel sessizlik, örgütsel adalet, öğretmen. Aim of this study is, by detecting teachers ' levels of Organizational Justice and Organizational levels of Silence , to determine whether there is a significant relationship between the two variables. The research sample consists of 474 teachers working in schools located in Zonguldak city center in 2013-2014 academic year. Data were analyzed by using SPSS 21.0 and LISREL 8.72 statistical processing programs.In this research ,Organizational Justice Scale developed by Gökhan Kahveci & Zülfü Demirtaş and Organizational Silence Scale developed by Danovan, Drasgow &Munson(1998) adapted to Turkish by Wasti (2001) were used as data collection tool.At the end of the research,in teachers' perceptions of Organizational Justice and Organizational Silence, appeared that there are no significant differences by variables such as age,gender,seniority, school years worked with the director and types of school graduated from.It was faund that there was a moderate and significiant correlation existing between Organizational Justice and dimensions of Organizational Silence (school environment,emotions, the source of silence, manager, isolation)Keywords: Organizational Silence, Organizational Justice, Teacher.
Collections