Model oluşturma etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına etkisi ve öğrencilerin etkinliklere yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada model oluşturma etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerine etkisi ve öğrencilerin etkinliklere yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmaya Bolu ili merkezinde bulunan bir devlet okulundan 23'ü deney 24'ü kontrol olmak üzere toplam 47 öğrenci katılmıştır. Araştırma karma araştırma yöntemlerine göre yürütülmüştür. Araştırmanın nicel kısmında ön-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılırken araştırmanın nitel kısmında durum çalışması yapılmıştır. Nicel veriler okulda bulunan öğrencilerin ulaşabileceği ders kitapları ve kaynak kitaplardan toplanan sorulardan oluşan standart başarı testi yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel analiz programları yardımıyla analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizinde parametrik testlerden t testi kullanılmıştır. Nitel veriler öğrencilerin çalışma kâğıtları, gözlem formları, her etkinlik sonunda dağıtılan etkinlikle ilgili öğrenci görüş formları ve etkinliklerin sonunda yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma esnasında deney grubu ve kontrol grubu normal öğretimle öğretimine devam ederken deney grubuna ilgili kazanımlar derste işlendikten sonra ek olarak model oluşturma etkinlikleri sunulmuştur.Sonuç olarak öğrenciler model oluşturma etkinliklerini zor, çaba ve uğraşmayı gerektiren, eğlenceli ve zevkli etkinlikler olarak ifade etmişlerdir. Model oluşturma etkinliklerinin öğrencilerin standart başarı testlerindeki akademik başarıları üzerinde deney grubu lehinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anahtar sözcükler: Model oluşturma etkinliği, matematiksel model, modelleme, başarı, öğrenci görüşleri The purpose of this study was to investigate the effect of model eliciting activities on seventh grade students' academic achievement and reveal their views about these activities. A total of 47 seventh grade students 23 students in experimental group and 24 students in control group students from a public school in Bolu participate in the studyResearch is carried out according to mixed method design. While qualitative part of research made with pre-posttest control group semi-experimental design, quantitative part of research studied with case study. Quantitative data was collected with standard achievement test that was collected from lesson book and other books which access is easy for students. The resulting data analyzed with the help of statistical analysis programs. In analyze of qualitative data used that t test which is one of the parametric tests. Quantitative data was collected with video recordings from interview, students' worksheets, observation forms and students' opinion form filled by students after each activity. Quantitative data was analyzed with descriptive analysis method. During this study, while experiment group and control group continue normal education, additive lessons presented to experiment group with model eliciting activities. As a result, students expressed that model eliciting activities are hard, demanding, enjoyable and pleasurable. Model eliciting activities over the students' success on standard achievement test was found a statistically significant difference in favor of experimental group. Key Words: Model eliciting activities, mathematical modelling, modelling, success, students' view
Collections