Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocuklara uygulanan danslı müzik etkinliklerinin çocukların sosyal becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 ay çocuklara uygulanan danslı müzik etkinliklerinin sosyal becerilere etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Marmara bölgesinde Tekirdağ ilinde bulunan bir anaokulunun 60-72 ay çocukların bulunduğu üç sınıfı oluşturmuştur. Birinci deney grubuna danslı müzik etkinlikleri, ikinci deney grubuna dans faktörü olmadan uygulanan müzik etkinlikleri ve kontrol grubuna müzik etkinlikleri dışında kalan etkinlikler uygulanmıştır. Çocukların sosyal becerilerini ölçmek amacıyla `Sosyal Beceri Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre çocuklara uygulanan danslı müzik etkinliklerinin ve dans faktörü olmadan uygulanan müzik etkinliklerinin çocukların sosyal becerilerine ve sosyal beceri alt boyutlarından iletişim becerisi düzeylerine, uyumsuzluk düzeylerine ve çekingenlik düzeylerine olumlu bir şekilde etki ettiği fakat müzik etkinlikleri harici uygulanan etkinliklerin çocukların sosyal becerilerine ve sosyal beceri alt boyutlarından iletişim becerisi düzeylerine, uyumsuzluk düzeylerine ve çekingenlik düzeylerine etki etmediği görülmüştür. Grupların ikili karşılaştırma sonuçlarına göre danslı müzik etkinlikleri ile; dans faktörü olmadan uygulanan müzik etkinlikleri ve müzik etkinlikleri harici uygulanan etkinlikler karşılaştırıldığında danslı müzik etkinlikleri lehine, dans faktörü olmadan uygulanan müzik etkinlikleri ile müzik etkinliği dışında kalan etkinlikler karşılaştırıldığında dans faktörü olmadan uygulanan müzik etkinlikleri lehine; çocukların sosyal beceri düzeylerinde ve sosyal beceri alt boyutlarından iletişim becerisi düzeylerinde, uyumsuzluk düzeylerinde ve çekingenlik düzeylerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etki görülmüştür.Anahtar kelimeler; sosyal beceri, okul öncesi eğitim, danslı müzik, 60-72 ay, yaratıcı hareket. With this research, impact of music with dance activities on social skills of 60-72 months old preschool children is examined. The research sample is composed of three classes of a preschool located in Tekirdağ city in Marmara region which have children of 60-72 months old. To the first experimental group; music with dance activities were applied, to the second experimental group; music activities without the dance factor were applied, and to the control group; the activities except for the music activities were applied. In order to measure children's social skills, `Social Skills Scale` was used. According to the results of this study, the music with dance activities and music activities without the dance factor which are applied to the children have a positive effect on children's social skills and communication skills with the subscales of social skills, non-compliance levels and timidity levels. It was also seen that, the activities that are applied except for the music activities don't have any significant level of effect on children's social skills and communication skills with the subscales of social skills, non-compliance levels and timidity levels. According to the results of the comparison between the groups, compared to music activities without the dance factor and the activities except for the music activities, music with dancing events were seen to significantly increase children's social skill levels and social skills subscales. When Music activities without the dance factor and the activities except for the music activities were compared, it was seen that, the music activities without the dance factor significantly increased children's social skill levels and social skills subscales.Key words; social skills, pre-school education, music with dance activities, 60-72 months old children, creative movement.
Collections