Milli Mücadele`de Kastamonu ve sosyal bilgiler dersinde Kastamonu`nun yakın tarihinin verilmesine yönelik öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümünde, genel bir girişten sonra ilgili tez konusunun amacı ve önemi ele alınmıştır.İkinci bölümde Milli Mücadeleyi doğuran şartlardan, Milli Mücadele döneminde Kastamonu ve çevresinin öneminden, bölgede yapılan Milli Mücadele çalışmalarından, yöre halkının tepkisinden, Kastamonu kadınının teşkilatlanmasından bahsedilmiş, silah ve cephane sevkiyatı ile Mücadeleye verdiği destek ele alınmıştır.Üçüncü bölümde ise Milli Mücadele'de Kastamonu'daki faaliyetlere Sosyal Bilgiler derslerinde ne derece yer verildiğine ve nasıl yer verilmesi gerektiği hususundaki öğretmen görüşlerine yer verilerek durum değerlendirmesi yapılmıştır.Bu çalışmada içerik olarak, Birinci Dünya Savaşından Milli Mücadele dönemine geçiş kısaca açıklanarak genel bir değerlendirme yapılmıştır. Daha sonra Milli Mücadele'nin başlangıcından sonuna kadar önemini koruyan Kastamonu coğrafyasından, her türlü yardım ve desteği esirgemeyen Kastamonu halkının teşkilatlanmasından bahsedilmiştir. Özellikle kadınlarının silah ve cephane sevkıyatındaki kahramanlıkları vurgulanarak maneviyatlarının büyüklüğü gözler önüne serilmiştir.Bu yüksek lisans tezinde ayrıca öğretmen görüşlerine başvurularak yerel tarih öğretimi hususundaki eksikler ve neler yapılması gerektiğine ilişkin öneriler değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Milli Mücadele, Kastamonu, Kastamonu Kadını, Öğretmen, Yerel Tarih Öğretimi This thesis consists of three parts. In the first part, it have been mentioned the purpose and importance of thesis after a general introduction.In the second the circumstances that led to the start of the National Struggle, the importance of the War of Kastamonu and environment, studies conducted in the region of the National Struggle, have been mentioned reactions of the locals, the organization of the women in Kastamonu and about weapons and ammunition shipment with support for the fight.In the third part in the activities of the National Struggle in Kastamonu that given the extent and giving place to place in social studies teachers' views on how the matter should be given condition assessment is conducted.The content on this study, the National Struggle period of transition from the First World War made an overall assessment is briefly explained. Then the importance of protecting national movement from the beginning to the end of Kastamonu from geography, it was mentioned the organization of all kinds of help and support the people who lent Kastamonu. In particular, the size of their spirituality, emphasizing the heroism of women in arms and ammunition shipments are laid before our eyes.This thesis also lacking in the teaching of local history matters with reference to teachers' views and suggestions on what should be done is evaluated.Key words: National Struggle, Kastamonu, Kastamonu Women, Teachers, Local History Teaching
Collections