Gitar eğitiminde video kaydı ile yapılan öz düzenlemeli öğrenmenin performansa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, bireysel çalgı eğitimi dersi kapsamında yürütülen klasik gitar eğitimi çalgı çalışma sürecinde, video kaydı ile yapılan öz düzenlemeli öğrenmenin performansa etkisini ortaya çıkarmak ve sürecin verimliliğini artırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Ana Bilim Dalında öğrenim gören ve Çalgı Eğitimi I (Gitar) dersini alan öğrenciler ile (N=10) yürütülmüştür. Araştırmada, deneysel yöntemlerden öntest-sontest'li kontrol gruplu deneysel desen tasarımı ve odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde öğrenciler deney (N=5) ve kontrol (N=5) grubu olarak üzere ikiye ayrılmıştır. Öğrencilere bir etüt öğretilmiş ve çalışılması istenmiş bir hafta sonra öntest ölçümü için video ile kaydedilmiştir. Daha sonra deney grubu öğrencilerine gitar çalışma süreçlerinde video kaydı ile yapılan öz düzenlemeli öğrenme stratejisini uygulamaları istenmiş bu sırada kontrol grubu öğrencileri geleneksel çalışma uygulamaları ile çalışmalarını sürdürmüştür. Süreç sonunda öğrenciler sontest için tekrar video ile kaydedilmiş ve deney verileri elde edilmiştir. Veriler Özdemir (2014) tarafından klasik gitar için geliştirilen Performans Gözlem Formunu kullanılarak puanlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, grupların öntest ve sontesti ilişkili grup Wilcoxon Testi, deney / kontrol grupları için ilişkisiz grup Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencileri ile uygulama süreci hakkında nitel veriler elde edebilmek için odak grup görüşmesi yapılmıştır.Araştırma sonuçlarında göre deney kontrol grupları arasında anlamlı fark çıkmamasına (p>.05) rağmen deney grubunda gitar eğitimi çalgı çalışma sürecinde video kaydı ile yapılan öz düzenlemeli öğrenmenin öntest-sontest performans puanları arasında anlamlı farklar bulunmuş (p<.05) ve bu bulgu öğrenci görüşleriyle desteklenmiştir. Deney grubu öğrencileri, öz gözlem sürecinde sadece teknik görünüş değil, müzikal ifadeler ile bir bütün olarak farkına vardıkları performanslarının, çalgı çalışma sürecinde dikkati artıran, zaman kazandırıcı ve motivasyon sağlayıcı olduğunu düşünmektedirler. Bu bulgular sonucunda gitar öğrencilerinin çalgı çalışma süreçlerinde video kaydı ile kendilerini izleyerek performanslarına yönelik farkındalıklarını artırmaları önerilmekledir. This study was done in order to increase the efficiency of the training process and to find the effect of video-recorded self-regulated learning on performance during the process of instrument playing training for classical guitar education that was conducted in the context of individual instrument education. The work was carried out with the students ( N=10) who were receiving education at The Fine Arts Faculty's Department of Musical Sciences of The University of Kırıkkale and taking The Instrument Education 1 (Guitar) lecture during the academic year of 2017-2018. In the study;of the experiental methods, focus group discussion and one control group pre-test post-test experimental pattern design ones were made use of. During the study period the students were divided into two different groups as an experimental (N=5) and a Control (N=5) group. An etude was taught to the students and they were asked to study on it and their performances were recorded on video for pre-test measurement one week later. Afterwards, The experimental group students were asked to apply the strategy of video-recorded self-regulatory learning during their guitar training processes meanwhile the control group students carried out their studies making use of traditional study strategies. at the end of the process, the students were recorded on video again for the post-test and the experimental data were gathered. The datas were scored by utilizing the performance observation form which was developed by Özdemir(2014). For the analysis of the gathered data, Wilcoxon Signed-Rank Test for related group pre-test, post-test,unrelated group Mann Whitney U Test for the experimental/control groups were utilized. On the other hand, a focus group discussion was done in order to gather qualitative data regarding the application process with the experimental group students. Although there was no significant difference (p> .05) between experimental/control groups according to the results of the research, significant differences were found between the pre-test and post-test performance scores of the self-regulated learning performed by video recording in the guitar training instrumental study group in the experimental group (p <.05) supported by their views. The students belonging to the experimental group consider not only technical appearances but also their performances which they noticed as a whole with musical statements to be raising attention, saving time and providing motivation during their self-observation processes that they carried out by recording and watching with their mobile phones with built-in cameras. As a result of these findings, it is suggested that guitar students should watch themselves through video recording during the musical process and increase their awareness of their performances.
Collections