Türkiye ve Almanya ilkokul İngilizce dersi öğretim programlarının karşılaştırılması (Durum çalışması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'nin ve Almanya eyaletlerinin (Nordrhein Westfallen, Baden Württemberg ve Berlin) ilkokul İngilizce dersi öğretim programlarını karşılaştırması ile benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyarak Türkiye'nin önemli sorunsallarından olan İngilizce öğretim programlarının geliştirilmesine ilişkin kuramsal ve uygulama bağlamında katkı getirebilecek bir takım önerilerde bulunabilmektir. Bu çalışma, doküman analizi ve öğretmen görüşlerinden elde edilen veriler doğrultusunda gerçekleştirilen nitel bir bütüncül çoklu durum çalışmasıdır. Konusu itibari ile bu çalışma bir karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 ve 2015-2016 eğitim yıllarında Türkiye'nin Marmara bölgesinden seçilen 3 ildeki (Kocaeli, Bolu ve Adapazarı) ilkokullarda görev yapan İngilizce öğretmenleri (n=11) ile Almanya eyaletleri Nordrhein Westfallen, Baden Württemberg ve Berlin) ilköğretim okullarında görev yapan İngilizce öğretmenleri (n=7) oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel verilerinin toplanması aşamasında doküman analizi ve görüşmeler için ülkelerin seçiminde amaçlı örnekleme; görüşmeleri gerçekleştirmek için Almanya eyaletlerinden seçilen öğretmenler belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme; Türkiye'deki illerin ve öğretmenlerin seçiminde ise kolay ulaşılabilirlik örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre Türkiye İngilizce öğretim programının Nordrhein Westfallen, Baden Württemberg'den başlama yaşı ve ve pilot uygulama açısından farklı olduğu, içerikleri açısından Almanya eyaletlerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin öğretimi ve kültürlerarası öğrenmeye önem verildiği, Türkiye'deki ve Almanya eyaletlerinde öğretmen yetiştirme süreçlerinin farklı olduğu, Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin tamamının erken yaş grubu çocuklara İngilizce öğretimi konusunda yeterli destek göremediklerini ifade ettikleri tespit edilmiştir. Almanya eyaletlerindeki öğretmenlerin Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerine göre daha iletişimsel temelli ders uygulamaları aktardıkları tespit edilmiştir. Almanya eyaletlerindeki İngilizce öğretmenleri Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinden farklı olarak programı uygulamakta zorlanmadıklarını belirtmektedirler.Anahtar Kelimeler: KarĢılaĢtırmalı eğitim, erken yaĢta yabancı dil öğrenimi, program değerlendirme, Ġngilizce öğretim programı, yabancı dil olarak Ġngilizce The aim of this study is to compare the teaching curricula of primary and secondary schools in Turkey and the German provinces (Nordrhein Westfallen, Baden Württemberg and Berlin) and to demonstrate the similarities and differences to contribute in theoretical and practical context to the development of English language teaching curricula. This study is a comparative education study conducted as a qualitative holistic multiple-case study with data obtained from document analysis and teacher perspectives.The study group included elementary school teachers working in primary schools in Kocaeli, Bolu and Adapazarı (n=11) in Marmara region of Turkey and Nordrhein Westfallen, Baden Württemberg and Berlin provinces (n=7) in Germany in 2014-2015 and 2015-2016 years of education. In the selection of countries for document analysis and interviews purposive sampling method; in the selection of the teachers from the German provinces to conduct the interviews snowball sampling method; in the selection of the cities and teachers in Turkey convenience sampling method were used. Semi-structured interview form developed by the researcher was used in interviews with teachers.According to the findings of the research, unlike the provinces of Germany in Turkey starting age and pilotting process are different, In German provinces foreign language learning strategies and intercultural learning are emphasized. Teacher training processes are different in Turkey and Germany. English teachers in Turkey expressed they did not have sufficient support for teaching English to early age children. The teachers in the German provinces had more communicative-based lessons and did not find difficult to implement the program.Key words: Comparative education, early child language learning, program evaluation,English curriculum, English as a foreign language
Collections