A case study of English as a foreign language prospective teachers` concepts of being an effective language teacher
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngiliz Dili Eğitimi bölümünde eğitimlerine devam etmekte olan İngilizce öğretmenliği adaylarının etkili İngilizce öğretmeni ve ilgili kavramlarının incelenmesidir. Ayrıca bu çalışma ile İngiliz Dili Eğitimi programının İngilizce öğretmeni adaylarının etkili öğretmenlikle ilgili kavramlarının gelişmesinde oynadığı rolün incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Abant İzzet Baysal Üniversitesin 'de öğrenim görmekte olan 170 İngilizce öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarından etkili öğretmenlikle ilgili kavram haritaları çizmeleri istenmiştir. Kavram haritalarına ek olarak, gönüllü olarak katılmak isteyen öğretmen adaylarıyla grup odaklı görüşme ile röportajlar yapılmıştır. Daha sonra, ortaya çıkan kavram haritaları ve röportajlar içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Ek olarak, elde edilen veriler kullanılmakta olan öğretmen yetiştirme programının öğretmen adayları üzerindeki rolünü incelemek amacıyla sınıf bazında karşılaştırılmıştır.Kavram haritaları yoluyla elde edilen bulgulara göre; katılımcılar tarafından etkili İngilizce öğretmeni profilini tasvir etmek amacıyla belirlenen on kategori arasında, İngilizce öğretmenliği adaylarının en çok üzerinde durduğu konu İngilizce öğretmenlerinin profesyonel gelişim ve bilgisi olmuştur. Bu kategoride en çok değinilen konu İngilizce'yi etkili şekilde konuşabilmek için gerekli olan yeterlilikler olmuştur. Bu sonuç ayrıca öğretmen adayları tarafından röportajlar sırasında verilen örneklerle desteklenmiştir. Kavram haritaları üzerinde öğretmen adaylarının önem verdiği ikinci başlık ise İngilizce öğretmenlerinin sahip olması gereken kişilik özellikleri olmuştur. En önem verilen kişilik özellikleri ise sabırlı, yardımsever ve eğlenceli olmak olarak belirlenmiştir. Diğer yandan İngilizce öğretmeninin öğrencileriyle kurduğu iletişimin önemi röportajlar sırasında vurgulanmıştır. Sınıflar arası yapılan karşılaştırmalarda değinilen konuların hem sıklığı hem de içeriği değişmiştir. Bu durum, öğretmen adaylarının mesleki öğrenme sürecinde etkili İngilizce öğretmeni ve ilgili kavramlarının gelişimleri incelenirken, içinde bulundukları eğitim öğretim döneminin gerekliliklerini ve önceliklerini yerine getirmeye özen ve önem gösterdiklerini göstermektedir. The objective of this study is to investigate prospective teachers' concepts on the features of an effective (English) foreign language teacher. Additionally, the study attempts to explore the role of the of the EFL teacher education program on EFL prospective teachers' views about being an effective EFL teacher. The study was carried out with 170 prospective EFL teachers at Abant İzzet Baysal University in Turkey. At the first stage of the study, the data were gathered through concept maps from all the participants. Then, focus group interviews were conducted with 20 prospective teachers selected randomly from all participants. The data from concept maps and focus group interviews were analyzed through content analysis. Additionally, the data coming from the PTs of different grades were analyzed separately in order to examine the role of the ELT program on PTs. The results gathered through concept maps revealed that the professional development and the knowledge of EFL teachers were considered to be the most important in ten categories defined to depict the profile of an effective EFL teacher. Under the category, the most important subtheme was having the necessary language skills in order to be able to use the English language accurately and fluently. This result was also supported by the details given by the participants during the interviews. The following outstanding category referred on the concept maps was the personality traits of effective EFL teachers which are being patient, helpful and funny. Moreover, it was emphasized that having good relationships with students is important in order to become an effective EFL teacher during the interviews. When the differences between the different classes are taken into account, the frequency and the content of the definitions of PTs have displayed differences which indicate that during the process of professional learning, PTs gained new insights about defining effective EFL teacher in accordance with the priorities and the needs of their educational grades.
Collections