ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2017 yılında Bolu ili merkezinde yer alan 37 ilkokulda görev yapan 355 (kadın: 206, erkek: 149) sınıf ve branş öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarına ilişkin veriler Ağır (2007) tarafından geliştirilen `Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği` aracılığı ile toplanmıştır. Ölçek iki alt boyuta (uzaktan eğitimin avantajları, uzaktan eğitimin sınırlılıkları) sahiptir. Öğretmenlerden toplanan veriler SPSS 20 istatistik programı ve LISREL paket programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeğin daha önceden tanımlanan iki alt boyutlu yapısının doğrulanmasında doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Ayrıca alt problemlerin analizi amacıyla yüzde, frekans, t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarında genel anlamda araştırmacı tarafından belirlenen değişkenlere göre (öğrenim durumu hariç) istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılık saptanamamıştır. Ancak az bir farkla da olsa kadın öğretmenlerin tutumu erkek öğretmenlerin tutumuna göre daha olumlu olduğu görülmüştür. Ayrıca ilkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları, mesleki kıdem değişkenine göre (1-5 yıl, 6-10 yıl, 11-15 yıl, 16-20 yıl ve 21 – üzeri) farklar oluştursa da bu farkın anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Aynı şekilde öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının sınıf ya da branş öğretmeni olma değişkenine göre de anlamlı bir farklılık oluşturmadığı gözlenmiştir. Araştırmanın diğer bir alt problemi olan öğrenim durumu değişkeni açısından ilkokul öğretmenlerinin tutumları anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bu bağlamda yüksek lisans mezunu öğretmenlerin tutumlarının ön lisans mezunu öğretmenlerin tutumlarına göre olumlu görüşlerinin daha yüksek düzeyde olduğu gözlenirken, uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olup olmama değişkeni açısından ise öğretmenlerin tutumları arasında anlamlı farklılık gözlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: teknoloji, uzaktan eğitim, tutum, uzaktan eğitime yönelik tutum The aim of this research is to determine primary school teachers' attitudes towards distance education. The sample of the research consisted of 355 primary school (class) and subject teachers (female: 206, male: 149) working at 37 elementary schools in the center of Bolu province in 2017. In the study, the data on teachers' attitudes towards distance education were collected by `Attitude Scale Towards Distance Education` developed by Ağır (2007). The scale has two sub-dimensions (the advantages and limitations of distance education). The data collected from the teachers were analyzed through SPSS 20 statistical program and the Lisrel package program. Confirmatory factor analysis was used to confirm the two predefined sub-dimensional structures of the scale in the study. In addition, statistical techniques such as percentages, frequency values, t-test and One-Way Variance Analysis (ANOVA) were used to analyze the sub-problems.The findings of the research revealed even though no significant difference in teachers' attitudes towards distance education according to the variables determined by the researcher in general (apart from the education status variable), this difference is not statistically significant. Also, no significant difference was observed in teachers' attitudes towards distance education when their genders are concerned. However, a slight positive significant difference was observed when the attitudes of female teachers are concerned compared to the attitudes of male teachers. Additionally, even though a significant difference was observed in the attitudes of primary school teachers towards distance education when years of experience in teaching variable (1-5 years, 6-10 years, 11-15 years, 16-20 years and 21 - over) is concerned, this difference is not significant statistically. In the same way, no significant difference was observed in teachers' attitudes towards distance education according to class or subject teacher variable. It was found that the attitudes of primary school teachers differ significantly in terms of their education status. In other words, while the attitudes of MA graduates have more positive attitudes than the attitudes of two-year degree program towards distance education, no significant difference was found in the attitudes of teachers towards distance education when whether they have knowledge about distance education or not variable is concerned.Keywords: technology, distance education, attitudes, attitude toward distance education
Collections