Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğan, Erdal
dc.contributor.authorMahmutoğlu, T. Bariş
dc.date.accessioned2021-05-06T08:22:52Z
dc.date.available2021-05-06T08:22:52Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582128
dc.description.abstractSeçimler, modern demokrasilerde halkın kendisini yönetecek olanı ve kendisi yerine karar verecek olanı belirleme süreci olarak karşımıza çıkarken; seçim propagandaları da bu sürecin iletişim kanallarının başatı olma özelliği taşımaktadır. Mevzubahis kavramlar bu topraklarda, Osmanlı son döneminde hız kazanan demokratikleşme çabalarıyla başlamış; genç Cumhuriyetin tek ve çok partili dönemlerinde de çokça uygulama alanı bulmuştur.Bu demokrasi tecrübesinde, halk katmanlarından ne şekilde geri bildirimler alındığı, sonuçlarıyla birlikte gözlemlenen propagandalar, her seçim döneminde farklı argümanları içinde barındırmış; dönemlerin kendine has özelliklerinin izlerini taşımıştır.Batılı ülkelerde yapılan karşılaştırmalı analizlerde, genç Cumhuriyet ve milletin, seçimler özelinde tercihini demokrasiden yana kullanması ve kendisine sunulan propaganda temaları ne olursa olsun demokrasiden yana arayış içerisinde olması, katılım oranlarının yüksekliğinde tanımını bulmuştur. Yani 1960'lı yıllara kadar Türk demokrasi tecrübesinin geçirdiği muhtelif iniş ve çıkışlara rağmen, vatandaş, teveccühünü demokrasiden taraf göstermiş; CHP önderliğinde, dolaylı veya doğrudan ondan türeyen diğer partiler de, seçim propagandalarında da bu teveccühü ortaya çıkarma arayışı içinde bulunmuşlardır.Aktör-siyasi partiler ve seyirci-halk izlencesinde, propaganda içerikleri zamanla yer ve şekil değiştirmiş olsa da; vatandaş/yurttaş/halk/milletin tercihlerine başvurulan bu mücadeleler, karar merci olan kitlelere dayanmayan demokrasilerin ne derece sağlıklı bir gelecek yaratabileceğini, bize Türkiye örneğinde göstermiştir.
dc.description.abstractWhile the elections are appearing as a determination process of managing public itself and deciding for itself in modern democracy; the election propagandas are the dominant of the communication channels in this process. These concepts under discussion, in this lands, started with the Ottomans last period accelerating with the democratization efforts; young Republics single party and multiparty periods find lots of application area.In this democracy experience, what kind of feedbacks taken from public layers, the propagandas that observing with its results, it comprises different arguments under every election period; it holds the periods unique characteristics signs.In the comperative analysis made by Western countries, the Young Republic and nation, prefer democracy and whatever propaganda theme offered itself, nation was in a democracy research, find its defination in the high participation ratio. Until 1960's despite various ups and downs on Turkeys democracy experince, the citizen had showed favour to democracy; with the leadership of CHP, indirect or directly other parties are derived from CHP, had tried to expose this favour at election propaganda.In this actor (political party) and audience (public) programme; eventhough the propaganda contents are changed its place and shape with time; these struggles applying public-citizens-nation's preferences, it had showed us in Turkey example that how a healthy future will be created the democracy which not rely on decision makers .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.title1923-1960 yılları arasında CHP`nin seçim çalışma ve propagandaları
dc.title.alternativeThe electioneering and working of Republican People's Party in elections (1923-1960)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmCumhuriyet Halk Party
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmVehicles of propaganda
dc.subject.ytmElection campaigns
dc.subject.ytmElection activities
dc.identifier.yokid10085156
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395036
dc.description.pages575
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess